Avatar billede rebecca Novice
16. januar 2006 - 09:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvilket webhotel / udbyder skal jeg vælge

Hej

Skal lige siges at jeg er total nybegynder indenfor hjemmesider, derfor har jeg valgt at lave en i Publisher 2003, men hvor kan jeg oploade den, hvilke webhoteller godtager en hjemmeside lavet i Publisher.

lov mig nu at give mig et ordentligt svar inden i falder døde om af grin. :o)
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. januar 2006 - 10:03 #1
LOOOOOOOL.. Publisher :P Ej.. gas!

Bare find det billigste

http://www.internetplads.dk/

fx: http://www.webhostpriser.dk/12/

/Philip
Avatar billede leif Seniormester
16. januar 2006 - 10:09 #2
En mulighed kunne være www.web2u.dk
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2006 - 10:23 #3
www.web10.dk er godt :-)
Avatar billede madsnb Nybegynder
16. januar 2006 - 12:46 #4
www.net2host.dk er også helt kanon!
Avatar billede ckh Nybegynder
16. januar 2006 - 12:57 #5
"hvilke webhoteller godtager en hjemmeside lavet i Publisher."

Alle webhoteller godtager sider lavet i Publisher. Hvilken editor du benytter til at lave en hjemmeside er fuldstændigt ligegyldigt for dem der har web-hotellet.

Men jeg har så til gengæld meget svært ved at forstå du vælger Publisher. Det er slet ikke et program der er lavet med henblik på hjemmesider. Det er lavet til lay-out/ombrydning af tekst og billeder til print og tryk. Det kan sikkert godt lave hjemmesider (det kan Word f.eks. også), men de bliver sikkert også derefter, med dårlig kode og forskel på hvordan siden vil blive set i de forskellige browsere.

Microsofts program til at lave hjemmesider heder Frontpage (men det laver nu også noget rædsom kode).

Alternativt kunne du hente en web-editor gratis her: http://www.webwriter.dk/ . Den er dansk og ganske udmærket.
Avatar billede rebecca Novice
16. januar 2006 - 13:18 #6
ckh>>Som sagt har jeg ikke en disse erfaring med at lave en hjemmeside derfor valgte jeg Publisher som var lige ved hånden:o), du har sikkert ret i det du skriver og jeg vil da også kigge på linket du har lagt måske ender det hele med et flop eller med at jeg bare bliver hammergod til det med hjemmesider hehe.

Jeg takker mange gange for alle indlæg, jer der ønsker point læg venligst et svar lader spg. stå åbent lidt endnu så alle har en chance for at lægge svar.

Med venlig hilsen
Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
16. januar 2006 - 13:19 #7
Ps....Forhåbentligt er der ikke nogen der er døde af grin endnu :o)
Avatar billede rebecca Novice
17. januar 2006 - 10:47 #8
Da der kun er phliplip der har lagt et svar får han point håber det er i orden med jer andre.

Mvh.Rebecca
Avatar billede leif Seniormester
17. januar 2006 - 10:55 #9
rebecca -> Der er kun dumme svar ingen dumme spørgsmål. Der findes helt klart bedre programmer end Publisher til at lave sin side i, men til en start kan det være OK.

Programmer som Webwriter og kræver efter min mening alligevel lidt idé om hvordan man koder en hjemmeside.

Jeg kan anbefale at du læser lidt artikler og guides til standard HTML sprog:
http://www.webcafe.dk/artikler/html/
http://www.html.dk/tutorials/html/
Avatar billede phliplip Nybegynder
17. januar 2006 - 10:58 #10
tak for point !-)
Avatar billede rebecca Novice
17. januar 2006 - 16:48 #11
Ja du har ret leif der findes bedre programmer men for lige at om det er noget for mig er det fint nok desuden er det jo nærmest en guide designet er jo lavet så i store træk  er det jo blot at tilføje lidt tekst hist og pist.
Tak for linksne dem vil jeg kigge på.

Mvh.Rebecca
Avatar billede leif Seniormester
17. januar 2006 - 21:28 #12
rebecca -> Ja, du læste eller misforstod min besked ! Til en start er det OK, men et program som Publisher laver langt fra HTML kode som du vil kunne lære noget ud af, derfor skal du ikke forvente at du ved at kigge i filerne kan bruge det til noget andet end at din side virker.

Derfor anbefaler jeg at du også læser nogen artikler/guides om HTML
Avatar billede rebecca Novice
17. januar 2006 - 22:29 #13
Leif>>Tror jeg ved hvad du mener :o), tak endnu engang.
Mvh.Rebecca