Avatar billede hygge81 Nybegynder
15. januar 2006 - 21:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Implementering af AccessProviders

Hejsa, jeg skal bruge noget hjælp til at implenmentere AccessProviders i min web-applikation. Den indeholder erstatninger til System.Web.Security.SqlMembershipProvider og System.Web.Security.SqlRoleProvider. Disse vil jeg gerne erstatte med Access databaser da min web host ikke understøtter SQLExpress eller bare SQL server. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Jeg har kompileret og importeret denne solution http://msdn.microsoft.com/vstudio/eula.aspx?id=96713a8e-b8d4-4d6e-bb8f-027e6c8e15d8 i min web applikation, jeg ved også at det er i min web.config jeg skal lave ændringerne....men hvordan...!

Mvh. Hygge...
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. januar 2006 - 21:17 #1
noget i denne stil:

<system.web>
  <authentication mode="Forms"/>
  <membership
      defaultProvider="AccessMembershipProvider" >
      <providers>
        <add name="AccessMembershipProvider"
              type="AccessMembershipProvider"
              requiresQuestionAndAnswer="true"
              connectionString="Provider=Microsoft.Jet.
          OLEDB.4.0;Data Source=...;Persist Security
          Info=False" />
      </providers>
  </membership>
</system.web>

mvh
Avatar billede hygge81 Nybegynder
15. januar 2006 - 21:21 #2
Tak, det prøver jeg lige at rode lidt med...
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. januar 2006 - 22:22 #3
du kan lige få en lidt mere komplet .... den følger med når du opretter dig et provider projekt (altså det du får med når du installerer den pakke du har refereret til):

<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
    <connectionStrings>
        <add name="AccessFileName" connectionString="~/App_Data/ASPNetDB.mdb" providerName="System.Data.OleDb"/>
    </connectionStrings>
    <system.web>
        <authentication mode="Forms">
            <forms loginUrl="mylogin.aspx" defaultUrl="Login.aspx"/>
        </authentication>
        <membership defaultProvider="AccessMembershipProvider">
            <providers>
                <clear/>
                <add name="AccessMembershipProvider"
                    type="Samples.AccessProviders.AccessMembershipProvider, SampleAccessProviders"
                    connectionStringName="AccessFileName"
                    enablePasswordRetrieval="false"
                    enablePasswordReset="false"
                    requiresUniqueEmail="false"
                    requiresQuestionAndAnswer="false"
                    minRequiredPasswordLength="1"
                    minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
                    applicationName="SampleSite"
                    hashAlgorithmType="SHA1"
                    passwordFormat="Hashed"/>
            </providers>
        </membership>
        <roleManager enabled="true" defaultProvider="AccessRoleProvider" cacheRolesInCookie="true" cookieName=".ASPXROLES" cookieTimeout="30" cookiePath="/" cookieRequireSSL="false" cookieSlidingExpiration="true" cookieProtection="All">
            <providers>
                <add name="AccessRoleProvider"
                    type="Samples.AccessProviders.AccessRoleProvider, SampleAccessProviders"
                    connectionStringName="AccessFileName"
                    applicationName="SampleSite"/>
            </providers>
        </roleManager>
        <profile enabled="true" defaultProvider="AccessProfileProvider">
            <providers>
                <add name="AccessProfileProvider"
                    type="Samples.AccessProviders.AccessProfileProvider, SampleAccessProviders"
                    connectionStringName="AccessFileName"
                    applicationName="SampleSite"
                    description="Stores and retrieves profile data from an ASP.NET_Access_Providers1 database."/>
            </providers>
            <properties>
                <add name="FriendlyName" type="string" allowAnonymous="true" serializeAs="String"/>
                <add name="Height" type="int" allowAnonymous="true" serializeAs="String"/>
                <add name="Weight" type="int" allowAnonymous="true" serializeAs="Xml"/>
            </properties>
        </profile>
        <anonymousIdentification enabled="true" cookieName=".ASPXANONYMOUS" cookieTimeout="100000" cookiePath="/" cookieRequireSSL="false" cookieSlidingExpiration="true" cookieProtection="None" domain=""/>
        <webParts>
            <personalization defaultProvider="AccessPersonalizationProvider">
                <providers>
                    <add name="AccessPersonalizationProvider"
                        type="Samples.AccessProviders.AccessPersonalizationProvider, SampleAccessProviders"
                        connectionStringName="AccessFileName"
                        applicationName="SampleSite"/>
                </providers>
            </personalization>
        </webParts>

        <!--
        <trust level="Medium"/>
        -->

        <compilation debug="true"/>
    </system.web>
</configuration>

mvh
Avatar billede hygge81 Nybegynder
16. januar 2006 - 09:28 #4
Mange tak for hjælpen Snepnet, jeg burde nok selv have fundet filen :-D...
Jeg fik det til at virke efter små rettelser, her er resultatet:

<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
  <connectionStrings>
    <add name="AccessFileName" connectionString="~/App_Data/ASPNetDB.mdb" providerName="System.Data.OleDb"/>
  </connectionStrings>
  <system.web>
    <authentication mode="Forms">
      <forms loginUrl="Default.aspx" defaultUrl="Default.aspx"/>
    </authentication>
    <membership defaultProvider="AccessMembershipProvider">
      <providers>
        <clear/>
        <add name="AccessMembershipProvider"
            type="AccessProviders.AccessMembershipProvider"
            connectionStringName="AccessFileName"
            enablePasswordRetrieval="false"
            enablePasswordReset="false"
            requiresUniqueEmail="false"
            requiresQuestionAndAnswer="false"
            minRequiredPasswordLength="1"
            minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
            applicationName="AASP.NET"
            hashAlgorithmType="SHA1"
            passwordFormat="Hashed"/>
      </providers>
    </membership>
    <roleManager enabled="true" defaultProvider="AccessRoleProvider" cacheRolesInCookie="true" cookieName=".ASPXROLES" cookieTimeout="30" cookiePath="/" cookieRequireSSL="false" cookieSlidingExpiration="true" cookieProtection="All">
      <providers>
        <add name="AccessRoleProvider"
            type="AccessProviders.AccessRoleProvider"
            connectionStringName="AccessFileName"
            applicationName="SampleSite"/>
      </providers>
    </roleManager>
    <!--
    <profile enabled="true" defaultProvider="AccessProfileProvider">
      <providers>
        <add name="AccessProfileProvider"
            type="AccessProviders.AccessProfileProvider, SampleAccessProviders"
            connectionStringName="AccessFileName"
            applicationName="SampleSite"
            description="Stores and retrieves profile data from an ASP.NET_Access_Providers1 database."/>
      </providers>
      <properties>
        <add name="FriendlyName" type="string" allowAnonymous="true" serializeAs="String"/>
        <add name="Height" type="int" allowAnonymous="true" serializeAs="String"/>
        <add name="Weight" type="int" allowAnonymous="true" serializeAs="Xml"/>
      </properties>
    </profile>
    <anonymousIdentification enabled="true" cookieName=".ASPXANONYMOUS" cookieTimeout="100000" cookiePath="/" cookieRequireSSL="false" cookieSlidingExpiration="true" cookieProtection="None" domain=""/>
    <webParts>
      <personalization defaultProvider="AccessPersonalizationProvider">
        <providers>
          <add name="AccessPersonalizationProvider"
              type="AccessProviders.AccessPersonalizationProvider, SampleAccessProviders"
              connectionStringName="AccessFileName"
              applicationName="SampleSite"/>
        </providers>
      </personalization>
    </webParts>
-->
    <!--
        <trust level="Medium"/>
        -->

    <compilation debug="true"/>
  </system.web>
</configuration>

P.S. Jeg mangler lige et svar fra dig, så du kan få dine points...!
Igen, tak....
Mvh. Hygge..
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. januar 2006 - 09:44 #5
super at du fik det til at rulle .... egentlig meget fedt at de har lagt den ud som et specialiseringseksempel når de nu har hevet den ud af produktet.
mvh
Avatar billede hygge81 Nybegynder
16. januar 2006 - 10:39 #6
Ja, det er vigtigt. :-)
Hygge...