Avatar billede teepee Nybegynder
15. januar 2006 - 15:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Restore af SQL Server 2000 backup

Jeg har en database, der bliver backet up således:
Tidspunkt/type:
0 full db backup
1 diff. db backup (overwrite)
2 diff. db backup (overwrite)
3 diff. db backup (overwrite)
4 Translog backup
5 diff. db backup (overwrite)
6 diff. db backup (overwrite)
7 diff. db backup (overwrite)
8..gentagelse af 0-7... 0=8, 1=9 osv.

Hvad skal jeg restore hvis systemet skal restores ved
tispunkt 2.5? 4.5? 6.5? (2.5 betyder mellem 2 og 3 osv.)
Starter man altid med seneste full backup (tidspunkt 0,8,16 i mit eks.)?
Hvordan restorer jeg i praksis i Enterprise Manager i ovenstående eksempler?
Avatar billede jensriis Novice
18. januar 2006 - 08:10 #1
Jeg har lagt mærke til at diff db backup er sat til owerwrite - er det samme backup file som full backup ? I så fald kan du slet ikke restore idet en restore tager udgangspunkt i en full backup med efter følgende diff eller tranaction log backups.

Du kan ikke  restore til et tidpunkt mellem 2 diff backups.

Jeg mener at du kan restore til én bestem transaktion i en transactionlog backup - men jeg har aldrig prøvet
Avatar billede teepee Nybegynder
18. januar 2006 - 09:35 #2
Diff'erne ligger i en selvstændig fil. System skal restores på tidaspunktet, ikke restore til tidspunktet. Det er jeg godt klar over, at man ikke kan lave en halv restore.
Avatar billede trer Nybegynder
23. januar 2006 - 00:33 #3
Først - dit backup mønster giver (for mig) ikke megen mening. Normalt vil man tage minimum en transaktionslog-backupper pr dag (gerne flere) og så en enkelt daglig fuld eller diff backup (evt. en ugentlig fuld og daglig diff)

Dit udgangspunkt i en restore er altid en fuld backup.  Oven på den fulde backup kan du så tage en diff-backup og/eller transaktionslog-backup.

Transaktionsloggen indeholde samtlige ændringer i databasen siden sidste transaktionslog-backup - dvs. ud fra den kan du genskabe databasen til et vilkårligt milisekund.

Når du har dine backup-filer liggende lokalt på serveren og kan du nemt bruge enterprise manager til at markere hvilket tidspunkt du vil restore til (om det er en hel fil eller vilkårligt tidspunkt er ligegyldigt - blot du har backupfilerne :-)  Enterprise Manager vil så selv markere hvilke filer du har behov for.

Overvej i øvrigt at sætte NTFS komprimering på din backup folder. Backupfiler komprimeres typisk til 1/3 størrelse - og backuptiden bliver kun en lille smule længere...
Avatar billede teepee Nybegynder
15. juni 2006 - 08:58 #4
Lukker