Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
15. januar 2006 - 15:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DataList og separator

Hej Alle sammen

Jeg har en DataList:
<asp:DataList ... RepeatColumns="2" RepeatDirection="Horizontal" ...>
Hvilket giver mig resultaterne i to kolonner, altså:

1 | 2
3 | 4
5 | 6
osv...

Nå jeg sætter en separator ind sker følgende:

1 | sep. | 2 | sep.
3 | sep. | 4 | sep.
5 | sep. | 6 | sep.

Hvilket ikke var min hensigt. Det jeg ønskede var nemlig:
1 | 2
sep.
3 | 4
sep.
5 | 6
osv.

Jeg har efterhånden prøvet samtlige kombinationer af props i DataList og jeg kan bare ikke få den til det...

Hvis der er nogen der kender et workaround til dette eller har en lys idé er I meget velkomne til at skrive...

/Casper
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. januar 2006 - 21:56 #1
hvad med at skrive halvdelen af din seperator i din itemtemplate, og den anden halvdel i din alternatingitem template.... det vil kunne give dig effekten vil jeg tro.
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. januar 2006 - 22:00 #2
(hvis du f.eks. blot skal bruge en <hr /> el.l. kan du jo så nøjes med at angive den i din itemtemplate.... ovenstående var mere hvis seperatoren f.eks. skulle være et billede , noget særlig tekst eller noget helt fjerde.
mvh
Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
15. januar 2006 - 22:07 #3
Ja, jeg kan jo' skirve </td></tr><tr><td>bla bla bla</td></tr><tr><td> i Alternating og ikke i Item. Det er bare et grimt hack, ikke? Hvad nu hvis jeg havde sat RepeatColumns = 3 ?!? Hvad skulle jeg så havde gjort...
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. januar 2006 - 22:15 #4
jeg ved ikke om jeg vil kalde det et hack.... du definerer jo blot hvordan dit item skal se ud.... og hvis det nederste af hvert item er forskelligt fra det næste... bliver du jo nødt til at angive det.
er det nederste ens - behøver du jo kun at gøre det i dit item, så vil det jo virke uanset hvor mange kolonner du vælger.
men jeg vil give dig ret i at det havde været fint hvis man havde flere typer af seperators - så man både kunne angive en itemseperator og en rowseperator f.eks.
(men det kan jo også blive lidt bikset når man ikke nødvendigvis har rows... hvis man benytter flow-præsentationen istedet).
mvh
Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
17. januar 2006 - 14:40 #5
Hej Igen

htmlkoden om som beskrevet før har jeg nu sat ind og det virker fint.
Send et svar og du får dine point...

Tak for hjælpen

/Casper
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. januar 2006 - 14:41 #6
det var så lidt :o)
mvh