Avatar billede wekil Nybegynder
15. januar 2006 - 11:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

lochalhost og ASP.NET

Jeg har tidligere brugt lochalhost, under udvikling af asp hjemmesider,uden problemer.

1. Nu er der sket to ting, jeg har skiftet PC, jeg bruger stadigvæk xp. men installationen er jo ny. Og jeg har ikke lavet asp sider på IIS, på den her maskine.

2. jeg prøver at udvikle ASP.NET hjemmesider.

Det jeg ikke kan forstå er at

http://localhost/test/Default.aspx ikke virker

men

http://localhost:6495/test/Default.aspx virker

mit spørgsmål er hvorfor localhost skal have :6495 i ASP.NET

Det er noget Visual Studio laver men hvorfor!
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. januar 2006 - 11:38 #1
hvad installerede du først ?
asp.net eller IIS ?
Avatar billede wekil Nybegynder
15. januar 2006 - 16:41 #2
IIS blev installeret efter Visual Studio, og DotNet framework 2.0,
Det er ikke sådan at det ikke virker, det er bare, at jeg ikke kan finde http://localhost:6495 på min PC.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. januar 2006 - 20:23 #3
du skal registrere IIS
find mappen :
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727
eller lignende og kør programmet aspnet_regiis.exe
evt kør
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regiis.exe fra kør eller run menuen under start.
Avatar billede wekil Nybegynder
15. januar 2006 - 23:25 #4
Det er hermed gjort.

Jeg har i mellemtiden fundet et sted, at det er Visual Studio der danner en ASP.NET developmentserver, der ændre port hver gang, derfor :6495.
Det der stadig undre mig, er at når jeg siger wiev in Browser, bliver siden vist med adressen http://localhost:6495/test/Default.aspx, så det virker altså.
Men hvis jeg oploader til den virtuelle folder i IIS og kalder den samme side med
http://localhost/test/Default.aspx får jeg en fejl, men det er nok et andet sted jeg skal spørge om det.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. januar 2006 - 10:01 #5
hvad fejl får du ?
Avatar billede wekil Nybegynder
16. januar 2006 - 10:05 #6
XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket XSL. Ret fejlen, og klik derefter på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

--------------------------------------------------------------------------------

Der var et ugyldigt tegn i starten af et navn. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen 'http://localhost/TestIlse...

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>
-^
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. januar 2006 - 10:09 #7
du skal ind under administration af IIS og højre klikke på mappen og vælge egenskaber.
Derefter trykker du på fanebladet ASP.NET.
Her skal du vælge asp.net version. Den skal sættes til 2.0....
Avatar billede wekil Nybegynder
16. januar 2006 - 10:20 #8
Hej
Når jeg går ind under kontrolpanel og Hklikker på IIS får jeg kun to faneblade under egenskaber for Internet Information Services, nemlig  Generelt og Genvej
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. januar 2006 - 10:33 #9
du skal gå ind i IIS så du ser mappen for dit websted og det er her du skal højreklikke og vælge egenskaber.
fik vidst forklaret det lidt dårligt
Avatar billede wekil Nybegynder
16. januar 2006 - 10:49 #10
Så fandt jeg det, nu får jeg følgende fejl:
Server Error in '/TestIlse' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Failed to access IIS metabase.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.Hosting.HostingEnvironmentException: Failed to access IIS metabase.

The process account used to run ASP.NET must have read access to the IIS metabase (e.g. IIS://servername/W3SVC). For information on modifying metabase permissions, please see http://support.microsoft.com/?kbid=267904.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[HostingEnvironmentException: Failed to access IIS metabase.]
  System.Web.Configuration.MetabaseServerConfig.MapPathCaching(String siteID, VirtualPath path) +3491162
  System.Web.Configuration.MetabaseServerConfig.System.Web.Configuration.IConfigMapPath.MapPath(String siteID, VirtualPath vpath) +9
  System.Web.Hosting.HostingEnvironment.MapPathActual(VirtualPath virtualPath, Boolean permitNull) +163
  System.Web.CachedPathData.GetConfigPathData(String configPath) +382
  System.Web.CachedPathData.GetConfigPathData(String configPath) +243
  System.Web.CachedPathData.GetApplicationPathData() +68
  System.Web.CachedPathData.GetVirtualPathData(VirtualPath virtualPath, Boolean permitPathsOutsideApp) +3384391
  System.Web.Configuration.RuntimeConfig.GetLKGRuntimeConfig(VirtualPath path) +189
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. januar 2006 - 11:01 #11
prøv at køre C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regiis.exe -u
og derefter
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regiis.exe -i
Avatar billede wekil Nybegynder
16. januar 2006 - 11:05 #12
Ok, kommer igen over middag
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. januar 2006 - 11:13 #13
oki
Avatar billede wekil Nybegynder
16. januar 2006 - 13:29 #14
DET VIRKER, tusind tak for hjælpen, du får dine point
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. januar 2006 - 13:32 #15
svar :)
Avatar billede wekil Nybegynder
16. januar 2006 - 13:32 #16
DET VIRKER, tusind tak for hjælpen, du får dine point
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. januar 2006 - 13:33 #17
lyder godt :)