Avatar billede snailwalker Nybegynder
14. januar 2006 - 18:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Henter ikke ny tekst fra tekstfelt

Har en multiline textbox hvor jeg skal kunne skrive noget nyt data til en mssql database. Når siden åbnes bliver dataene skrevet i textboxen, men når jeg så klikker på opdater knappen tager den ikke mine rettelser med som jeg har lavet i textboxen.

<asp:TextBox ID="contentField" runat="server" Height="387px" TextMode="MultiLine" Width="750px" style="border:solid 1px #000000"></asp:TextBox><br />
<br />
<asp:Button ID="Button1" runat="server" CssClass="button" OnClick="Button1_Click" Text="Send" /><br />

Og her er min C# kode

protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    string newMenu = menuTitle.Text.Replace("'", "''");
    string newContent = contentField.Text.Replace("'", "''");
    string sql = "UPDATE my_table SET my_table.content = '"+newContent+"', titel = '"+newMenu+"' WHERE id = "+ pageId.ToString();
SqlCommand updateContent = new SqlCommand(sql, objConnection);
updateContent.ExecuteNonQuery();

}

Hvad er galt?
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. januar 2006 - 18:33 #1
du skal kun trække værdien fra databasen og proppe den i teksboksen, hvis der ikke er tale om et postback.
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. januar 2006 - 18:33 #2
if(!IsPostBack)
  LoadData():

i page_load

mvh
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. januar 2006 - 18:35 #3
du kan også prøve med
asdf"]
protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    string newMenu = Request.Form["menuTitle"].Replace("'", "''");
    string newContent = Request.Form["contentField"].Replace("'", "''");
    string sql = "UPDATE my_table SET my_table.content = '"+newContent+"', titel = '"+newMenu+"' WHERE id = "+ pageId.ToString();
SqlCommand updateContent = new SqlCommand(sql, objConnection);
updateContent.ExecuteNonQuery();

}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. januar 2006 - 18:35 #4
men snepnets løsning er den mest korrekte.
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. januar 2006 - 18:39 #5
du bør for øvrigt benytte parametre istedet for at lave replaces etc.
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. januar 2006 - 19:00 #6
altså noget i denne stil:

protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    string sql = "UPDATE my_table SET my_table.content = @content, titel = @title WHERE id = @id";
    SqlCommand updateCommand = new SqlCommand(sql, connection);

    updateCommand.Parameters.Add("@content", SqlDbType.NVarChar);
    updateCommand.Parameters["@content"].Value = contentField.Text;

    updateCommand.Parameters.Add("@titel", SqlDbType.NVarChar);
    updateCommand.Parameters["@titel"].Value = contentField.Text;

    updateCommand.Parameters.Add("@id", SqlDbType.Int);
    updateCommand.Parameters["@id"].Value = pageId;

    updateContent.ExecuteNonQuery();
}

mvh
Avatar billede snailwalker Nybegynder
14. januar 2006 - 20:00 #7
Så fik det til at virke nu :)

snepnet, smider du lige et svar. Og tusind tak for hjælpen til dig også dr. chaos!
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. januar 2006 - 20:02 #8
et svar kommer her.
mvh