Avatar billede tras Juniormester
14. januar 2006 - 10:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Send ping and resive answer

Hej jeg skal havde min windows Application til at sende en ping til en masse computer i et ip sekment 172.16.125.1xx og hvis den får svar fra eks 172.16.125.101 skal en knap lyse grønt.

Men jeg ved ikke hvordan jeg får den til at pinge og "og vis den får svar gør x."

Kan i ikke hjælpe mig
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
14. januar 2006 - 10:50 #1
Der findes masse software til dette.
Men du ønsker selv at udvikle, eller?
Avatar billede tras Juniormester
14. januar 2006 - 11:03 #2
Jeg har et program som skal vise hvilke maskiner som er online og ikke som skal vises på storskærm. så jeg skal bruge denne funk til det
Avatar billede nielle Nybegynder
14. januar 2006 - 11:06 #3
I namespacet System.Net.NetworkInformation er der en klasse der hedder Ping() - klar til brug.
Avatar billede tras Juniormester
14. januar 2006 - 11:08 #4
tak vil jeg så lige se lidt på
Avatar billede tras Juniormester
14. januar 2006 - 11:15 #5
Men som den noob jeg er hvor er namespacet System.Net.NetworkInformation
Avatar billede nielle Nybegynder
14. januar 2006 - 11:17 #6
Bruger du .Net 1.1 eller 2.0?
Avatar billede tras Juniormester
14. januar 2006 - 11:56 #7
Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition Så det må være 2.0 :P
Avatar billede nielle Nybegynder
14. januar 2006 - 12:01 #8
Korrekt. Men så er det bare at skrive:

Imports System.Net.NetworkInformation

- sammen med dine andre Imports.
Avatar billede tras Juniormester
14. januar 2006 - 14:42 #9
One jeg skal havde lidt mere hjælp.

Vis jeg har en knap 5 med disse infomationer så skal ping defineres kan du/i ikke hjælpe mig med koden til at på ping til at virke. Det ville være fedt at kunne bruge programmet i aften. og at se hvordan man skal bygge det op.

Jeg arbejder mest med "see and learn"... og nu har jeg snart læst mig frem til 100 ping måder til vb men igen kom til at virke. så please hjælp med koden..

Mvh Nick

Private Sub Button5_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button5.Click
        If Ping("172.16.125.107") Then

            MsgBox("Server pinged successfully.")
            Button5.BackColor = Color.Green
        Else
            MsgBox("Ping request timed out.")
        End If
    End Sub
Avatar billede nielle Nybegynder
14. januar 2006 - 20:45 #10
Nogenlunde sådan her:

Public Class Form1

    Private Sub Button5_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button5.Click
        Button5.Enabled = False

        If PingIP("172.16.125.107") Then
            MsgBox("Server pinged successfully.")
            Button5.BackColor = Color.Green
        Else
            MsgBox("Ping request timed out.")
            Button5.BackColor = Color.Red
        End If

        Button5.Enabled = True
    End Sub

    Private Function PingIP(ByVal ipAddress As String) As Boolean
        Dim pingRequest As New Ping()

        Dim timeout As Integer = 5000

        Dim data As String = "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"
        Dim buffer As Byte() = Encoding.ASCII.GetBytes(data)

        Dim pingOptions As PingOptions = New PingOptions(64, True)

        Dim pingReply As PingReply = pingRequest.Send(ipAddress, timeout, buffer, pingOptions)

        If pingReply Is Nothing Then
            PingIP = False
        Else
            If pingReply.Status = IPStatus.Success Then
                PingIP = True
            Else
                PingIP = False
            End If
    End Function

End Class
Avatar billede tras Juniormester
16. januar 2006 - 10:30 #11
Oki men det virker bare ikke får også føljene fejl...

Ping pingreply er ikke defineret?

Ipstatus, pingoption, encoding er ikke declared?
Avatar billede tras Juniormester
16. januar 2006 - 10:46 #12
The statement has made reference to a type that has not been defined. You can define a type in a declaration statement such as Enum, Structure, Class, or Interface.

Error ID: BC30002

To correct this error
Check that the type definition and its reference both use the same spelling.

Check that the type definition
Avatar billede nielle Nybegynder
16. januar 2006 - 14:52 #13
Har du husket:

Imports System.Net.NetworkInformation

?
Avatar billede nielle Nybegynder
16. januar 2006 - 17:16 #14
Imports System.Net.NetworkInformation
Imports System.Text
Imports System.Threading
Avatar billede nielle Nybegynder
19. januar 2006 - 18:41 #15
Har du fået kigget på det?
Avatar billede nielle Nybegynder
25. januar 2006 - 20:16 #16
Hvad med noget respons her?
Avatar billede tras Juniormester
02. februar 2006 - 09:04 #17
Oki jeg har læst 2 bøger nu og hvad er det I giver mig.....

Så enkelt kan det laves

If My.Computer.Network.Ping("127.0.0.1") Then
msgbox("ARrhhh det virker jo")
else
msgbox("Denne pc er der ikke forbindelse til")
end if

Mere skal der ikke til sådan virker det bare.... Men også kun i det nye 2.0 og ja jeg ved at msgbox er OLD now og vi skal bruge messages men skal lige lære noget mere om dette
Avatar billede nielle Nybegynder
02. februar 2006 - 09:09 #18
Ja, hvis du er så heldig at bruge 2.0 - men det sagde du ikke noget om. Endvider kan den kode som jeg har givet dig, meget mere end det helt simple eksempel du selv har fundet.

I øvrigt kunne du godt have kviteret med en tak for hjælpen - for at vi har brugt vores tid.