Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 22:41 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ping uden internetforbindelse.

Jeg har 2 PC'ere (PC1 og PC2) der har trådløs forbindelse til en router. Dvs. de kan begge se routeren. Routeren kan også Ping'es fra begge computere, men det er kun den ene (PC1) der kan komme på internette.

Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at finde fejlen ?
Avatar billede hanne22 Nybegynder
12. januar 2006 - 22:43 #1
Måske er din PC beruset. Den har drukket for meget Ping-vin! HAHA!
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 22:43 #2
i start på pc 1 skriv CMD og tryk enter derefter ipconfig /all hvad står der så i DNS og gateway ?

gør det samme fopr PC2, pg hvad står der på den ?
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 22:48 #3
Ok, øjeblik.
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 22:53 #4
PC1:
DNS-server=192.168.2.1
Standardgateway=192.168.2.1

PC2:
DNS-suffix: (intet)
Standardgateway= (intet)
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 22:55 #5
hanne22 -> jeg tror nu den er blevet ping-eling.
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 22:55 #6
på pc 2 tryk start skriv CMD og tryk enter. skriv ipconfig /release og tryk enter, derefter ipconfig /renew tryk enter, nu ipconfig /all hjalp det ?
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 22:58 #7
Når jeg skriver "ipconfig /release" får jeg svaret: Handlingen mislykkedes, da ingen netværkskort er i den gyldige tilstand for handlingen".
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 22:59 #8
Svar ved "ipconfig /renew" er også: Handlingen mislykkedes, da ingen netværkskort er i den gyldige tilstand for handlingen.
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 23:00 #9
prøv og fjern netkortet under enhedshåndtering og genstart. (ytk windows + pause break tasten vælg hardware og enhedshåndtering)
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 23:00 #10
"ipconfig /all" gav ingen ændring.
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 23:02 #11
Jeg regner med du mener det trådløse netkort ?
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 23:05 #12
korrekt (nu er det ikke sådan at det er fordi der er sikkerhed på netværket og du ikke har angiet det vel ?)
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 23:08 #13
Jeg kører kun med MAC-sikkerhed og har kontrolleret den 2 gange. Men jeg kan godt se routerens hjemmeside fra PC2, så det kan vel ikke være sikkerheden.

Ellers kører jeg med de samme sikkerhedsprogrammer på de 2 PC'ere. Men har slået Firewall fra på PC2 for en sikkerheds skyld.

PC2 har også Apache kørende.

(PC2 er ved at starte op).
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 23:17 #14
Det ser ud til at fjernelse af netkortet virkede. Men jeg bliver lige nødt til at genstarte igen, da min Apache ikke kom ordentligt op at køre.

Øjeblik (det er en PII, så den er ikke så hurtig til at genstarte)
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. januar 2006 - 23:19 #15
det kunne se ud som om dit netkort i pc2 er stået af. prøv med et andet netkort og se om det ikke virker, husk vi taler om en stump til under 100 kr, sådan nogle kan godt være defekte og give netop den slags problemer
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 23:22 #16
Netkortet har kørt fint i en anden PC, men kan selvfølgelig tage skade af flytning.
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 23:28 #17
Nu er status følgende:
Jeg kan godt komme på internette med PC2, men PC2 har fået ny IP-adresse (xxx.xxx.xxx.102). Det er ikke så godt, idet jeg kører en Apache på maskinen. Jeg tror det er grunden til at Apache ikke vil starte, den skal nemlig have ip-adresse xxx.xxx.xxx.189.
Hvordan vil du foreslå at jeg ændrer ip-adressen ? Jeg spørger for at være sikker på vi er enige om fremgangsmåden.
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 23:31 #18
på PC" 2 skriv ipconfig /all og indtast de oplysninger i TCP/IP egenskaber for dit trådløse netkort (således at det har en statisk IP) men husk at angive den rigtige IP adresse (altså XXX.XXX.XXX.189), resten skal være de ting du fik fra ipconfig /all
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 23:38 #19
Så kører både IE og Apache.

Løsning:
1) afinstaller netkort
2) vælg ip-adresse

Mange tak for hjælpen screem_brille.
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 23:40 #20
var så lidt ;)
Avatar billede pax_romana Nybegynder
13. januar 2006 - 01:30 #21
Åhh, jeg elsker at læse en succes historie.