Avatar billede pallotto Nybegynder
12. januar 2006 - 21:02 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Fremkald tekst uden reload af side, <a> som submit

Jeg har to ikke så sværer spørgsmål mener jeg selv.
Jeg giver 30 point for hvert spørgsmål.

1.
Man ser rundt omkring at man kan trykke på et link og der springer en tekst frem uden at siden reloader.
Koden skal virke uden frame.

2.
Mit andet spørgsmål går på hvordan jeg i en "form" for et link til at lege en "input" -> "submit" knap.
<a class="linkblack" onclick="<Hvad skal der stå her?>">

Spørgsmål bare fyr dem af :P
_KUN_ seriøse svar tak!
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 21:11 #1
2.

<a href="java script: void(0);" onclick="document.forms['Form'].submit();">Submit</a>
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 21:13 #2
og det andet er vel en javascript funktion der evt. gør brug af innerHTML

function Skriv() {
document.getELementById('Id').innerHTML = 'Hej';
}
setTimeout("Skriv()", 10000);

Så går der 10 sekunder før der skrives "Hej" i det element, der har "Id" som id
Avatar billede pallotto Nybegynder
12. januar 2006 - 21:16 #3
Argh.. dét der var min fejl.
For havde lavet den der onclick ligsom du har lavet det der. Men havde bare lige glemt at lave href="" som du lavede den :)
Avatar billede pallotto Nybegynder
12. januar 2006 - 21:17 #4
wicez..
Det skal først komme når man trykker på linket. ikke før. og komme af det som jeg har "indrammet" i en <div> eller på en anden måde indrammet.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 21:17 #5
oki. Du kan også bruge <a href="java script: document.forms['Form'].submit();">Submit</a>
- Tror jeg ;)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 21:18 #6
Så er det bare

function Skriv() {
document.getELementById('MinDiv').innerHTML = 'Hej';
}

og så

<div id="MinDiv"></div>
<a href="java script: Skriv();">Klik her</a>
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 21:19 #7
og funktionen skal naturligvis skrives i <script language="javascript" type="text/javascript">
function Skriv() {
document.getELementById('MinDiv').innerHTML = 'Hej';
}
</script>
Avatar billede pallotto Nybegynder
12. januar 2006 - 21:19 #8
Det virker fint nu ang. spørgsmål 2
Kan ikke give dig de 30 point før der er en anden der også har svaret..
Men du kan da også "bare" komme med det andet svaret på spørgsmål 1. Og dermed for dem alle :)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2006 - 21:31 #9
<script language="javascript" type="text/javascript">
function Skriv() {
document.getELementById('MinDiv').innerHTML = 'Hej';
}
</script>

<div id="MinDiv"></div>
<a href="java script: Skriv();">Klik her</a>

Virker det ikke som svar på spørgsmål 1?
Avatar billede pallotto Nybegynder
12. januar 2006 - 21:37 #10
jo hvis det virkede så gjorde det.. Hvis jeg skriver noget inde i den der div. så bliver det vist hele tiden. og hvis jeg trykker på knappen. kommer den og siger fejl?
Avatar billede pallotto Nybegynder
12. januar 2006 - 21:55 #11
lige et andet spørgsmål som er ang. 2. spørgsmål
ligsom med en input kan man give den et navn. kan man også det med et link?
prøvede lige med name="" men den virkede ikke :)
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 07:17 #12
Et navn? Hvad vil du gerne gøre med det?

<script language="javascript" type="text/javascript">
function Skriv() {
document.getElementById('MinDiv').innerHTML = 'Hej';
}
</script>

<div id="MinDiv"></div>
<a href="java script: Skriv();">Klik her</a>
Avatar billede pallotto Nybegynder
13. januar 2006 - 12:33 #13
Det som jeg gerne vil er at i en input kan man give den et såkaldt navn.
eksempel:
<input type="submit" name="knap" value="trykketned">

der kan man se når det er blivet postet at der er blevet trykket på knappen.

Men wicez har du selv testet koden du sender?. Som jeg skrev tidligere så får jeg fejl hvis jeg prøver koden præcis som du skriver det.
Avatar billede roenving Novice
13. januar 2006 - 15:27 #14
Du skal have en tekst, som ikke vises i et element og så vise det, når der klikkes, f.eks.:

<span style="cursor:pointer;" onclick="st=document.getElementById('forklaring').style;st.display=st.display!='block'?'block':'none';">Klik for yderligere forklaring ...</span>
<div id="forklaring" style="display:none;">
  Her er der så en længere forklaring<br>
  ...
</div>
Avatar billede pallotto Nybegynder
13. januar 2006 - 17:31 #15
roenving, super, det virker sgu som jeg ville have det :)
hvis du lige smider et svar, kan i begge få de 30 point i skal have
Avatar billede roenving Novice
13. januar 2006 - 17:36 #16
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
13. januar 2006 - 17:38 #17
-- og tak for point ;~}
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2006 - 13:06 #18
Tak for point. Undskyld jeg ikke var til stede i går. Jeg kunne ikke lige komme til en computer.