Avatar billede karryen Nybegynder
12. januar 2006 - 09:44 Der er 7 kommentarer

LinkButton og iFrame

Hej,

Hvordan får jeg en LinkButton til at linke til at iFrame. Altså så den fx skifter til www.dr.dk når man trykke på sin LinkButton?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 07:27 #1
Brug et almindelig a-element og sæt target til iframe navnet.

Du skal generelt ikke bruger ASP server kontroller medmindre du virkeligt skal bruge noget server-side funktionalitet i forbindelse med elementet, hvilket du så vidt jeg kan se ikke skal her.
Avatar billede karryen Nybegynder
13. januar 2006 - 08:34 #2
jo, det bliver jeg nødt til. Knappen skal nemlig en del mere end at skifte billedet i iFramet
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 08:38 #3
Ok hvad mere skal den så gøre - det nævner du jo ikke noget om ?
Avatar billede karryen Nybegynder
13. januar 2006 - 08:40 #4
den skal ændre noget skrift og skrift-typer andre steder på siden, betyder det noget hvad den skal?

Er det ikke muligt at lave dette med en LinkButton, hvis ikke, hvad kan jeg så bruge?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 08:44 #5
Ok en linkbutton er jo ikke andet end en a-element med en event (onclick) som sørger for at submitte formen. Så med mindre de ting skal ske server-side så er der jo ingen grund til at bruge en LinkButton.

Du kan jo lave et almindeligt a-element med en onclick, som skifter de styles der skal skiftes og en href til www.dr.dk og en target= iframe navn

?
Avatar billede karryen Nybegynder
13. januar 2006 - 08:45 #6
Kan du give et eksempel?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 08:52 #7
function changeToDr() {
  var element = document.getElementById('someElement');
  element.className = 'nytUdseende';
}

<a href="www.dr.dk" target="iframeName" onclick="changeToDr();">dr</a>