Avatar billede ilddragen Nybegynder
12. januar 2006 - 08:53 Der er 8 kommentarer

Indkommende Mail ender i Discussion threads ?

Mine mail's ender i discussion threads, istedet for at at end under fanen Inbox. Det er temlig irriterende og jeg kan ikke finde ud af hvor man definere den så den igen lander i indboxen.
Avatar billede jogii Nybegynder
12. januar 2006 - 09:23 #1
Alle mailsdukker op i Discussion Thread, ligesom de også ALTID dukker op i All Documents.
Problemet ligger nok i at enten din "($Inbox)" er blevet korrupt eller du har eksperimenteret med Language Packs (skiftet frem og tilbage mellem dansk og engelsk, design og server og klient) og serveren derfor ikke  kan placere mailene i den "rigtige" indbakke.
Har du ekperimenteret med sprogversioner?
Avatar billede ilddragen Nybegynder
12. januar 2006 - 09:26 #2
jep det har jeg
Avatar billede ilddragen Nybegynder
12. januar 2006 - 09:26 #3
jeg definerede i databasen at den skulle foretrække dansk
Avatar billede jogii Nybegynder
12. januar 2006 - 09:36 #4
Det der sker er at når man installerer LP og så lægger et sprog på sin postkasse, så kan det være at din postkasse indeholder 2 indbakker, en dansk og en engelsk. Serveren placerer desværre kun mailene i èn af dem, nemlig den som du har sat til at være det foretrukne sprog (jeg tror det er sådan det forholder sig). Men hvis du skifter til f.eks. engelsk, så vil du se den "engelske" designudgave af din postkasse og dermed den engelske indbakke, som ifølge mit rationale ikke kommer til at indeholde de nye mails.
Hvis du i Notes klienten indstiller den til at køre med den danske brugergrænseflade istedetfor den engelske (jeg går ud fra at du for tiden bruger den engelske, da du skriver "Discussion threads" og ikke "Diskussionstråde", som er den danske betegnelse) og genstarter Notes, så går jeg udfra at "Indbakken" indeholder alle dine savnede mails. Umiddelbart kan man sige at det er en fejl i arkitekturen, men jeg ved næsten ikke hvordan man ellers skulle håndtere problemstillingen med flere indbakker, når man skifte sprog og forventer at indbakken samtidig skifter sprog OG skal være synkron med det forrige sprogs indbakke.
Hvis tingene ikke forholder som jeg beskriver må vi se på hvad det ellers kan være.
Avatar billede ilddragen Nybegynder
12. januar 2006 - 10:06 #5
Jeg har prøvet at stille den tilbage, men det har endnu ikke virket. ? er om serveren skal ned og vende eller om jeg skal reinstallere klienten?
Avatar billede jogii Nybegynder
12. januar 2006 - 14:30 #6
Hvad præcist har du gjort?
Prøv at beksrive hvordan dine indstillinger er lige nu, dvs. klienten og databasen.
Avatar billede ilddragen Nybegynder
12. januar 2006 - 15:24 #7
Jeg har danske faneblade, velkommen, og dansk fil menu linie. Venstre side kører på engelsk når man står i velkommen eller Inbox menuen derfor Discussion Threads. når jeg åbner filer/database/egenskaber og vælger fjerde faneblad, den med trekant og lineal viser den "design ikke skjult" indstillinger for flere sprog er inaktiv (her har jeg fjernet alle flueben"

Kan du bruge det til noget ?.
Avatar billede noteshotline Nybegynder
25. januar 2006 - 20:02 #8
Har du sikret dig at der kun er én ($Inbox)

Hvis du har haft slettet ($Inbox) kan der være en DELETIONSTUB, som driller dig

Du fjerner alle deletionstubs ved i databasens replication settings retter
Space Savers Remove documents not changed in the last 90 days til 0 days (du må IKKE sætte flueben!) siger ok og går ind igen og rettet tilbage til 90 eller hvad der nu stod.

Så kan du refreshe designet på basen og har så forhåbentlig in ($Inbox) som virker

/Hans Holt