Avatar billede jesper2003 Nybegynder
11. januar 2006 - 21:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tjek for opdateringer i VB 2005

Hvordan laver jeg så at mit program kan tjekke om der er kommet en ny version af programmet på nettet? Vis det nu er version 1 man har så vis der er lavet en vesrion 1.1 eller noget så henter den det ned. har lavet så den kan hente filen mangler bare så den tjekker om der er kommet en opdatering.

min kode ser sådan her ud

        MsgBox("Luk C4 programmet inden du opdaterer.")
        Try

            My.Computer.FileSystem.DeleteFile("xx.exe", FileIO.UIOption.AllDialogs, FileIO.RecycleOption.SendToRecycleBin)

            My.Computer.Network.DownloadFile("http://xx.xxxx.dk/xx/xx/xx/xx.exe", "xxx.exe")
            My.Computer.Network.DownloadFile("http://xx.xxxx.dk/xx/xx/xx/xx.exe", "xxx")
            With ToolStripProgressBar1
                .Minimum = 1
                .Maximum = 10000
                .Value = 1
                .Step = 1

                For i As Integer = .Minimum To .Maximum
                    ' Perform one step of the action being tracked.
                    .PerformStep()
                Next i

            End With
            MsgBox("Opdateringen er nu instaleret og klar til brug.")
        Catch ex As Exception
            Fejl_Kode_1.Show()
        End Try
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
11. januar 2006 - 21:59 #1
Hvordan ser koden i det gamle vb 6 så kan jeg måske konvatere koden
Avatar billede khs1a Nybegynder
12. januar 2006 - 08:43 #2
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
13. januar 2006 - 16:41 #3
Har sidet og leget lidt med den men kan ikke helt finde ud af den. mappen hvor opdateringen er i hedder http://c4.guf4you.dk/xxx/xx.exe måske kan du hjælpe mig lidt på vej?
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
22. juli 2006 - 15:32 #4
Lukker