Avatar billede the_zyx Nybegynder
11. januar 2006 - 19:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra 3 tabeller

Hejsa

Jeg har behov at tælle antal tilføjelser fra brugerne. En slags topliste. Der er jo selvsagt forskellige brugere. De kan tilføje 3 forskellige slags ting. Deraf kommer de 3 tabeller.
Jeg har fået lavet et udtræk, til den første tabel, men hvordan får jeg de andre med, så det samtidig bliver rangeret.

Kode:

$query = mysql_query("SELECT COUNT(*) as picsantal, author, idauth FROM gallery GROUP BY author ORDER BY picantal DESC LIMIT 10");
while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

De to andre tabeller skal jo så "kædes" med i denne query. De indeholder på samme måde rækkenavnene author og idauth.

How dælen do I do this???

JaKe
Avatar billede sunepopp Nybegynder
11. januar 2006 - 19:28 #1
FROM gallery, tabel2, tabel3
Avatar billede sunepopp Nybegynder
11. januar 2006 - 19:30 #2
... såfrem at det du vil have, er at du har en tabel med alle rækkerne med billeder, dernæst alle rækkerne i tabel2, og til sidst alle rækkerne i tabel3. Og derefter sortere dem.
Avatar billede the_zyx Nybegynder
11. januar 2006 - 19:35 #3
Vil du prøve at skrive en query lige?

Lad os antage at der er 30 brugere. Ham der har tilføjet mest har tilføjet 10 billeder, 30 links og 5 spil.

Han skal så komme ind på 1. pladsen. deraf DESC LIMIT.
F.eks.

the_zyx    45
bruger 2  40
bruger 3  39

Osv...
Avatar billede the_zyx Nybegynder
11. januar 2006 - 19:37 #4
Jeg har lige forsøgt med det du siger, men den spytter et helt underligt tal ud... hmmm
Avatar billede the_zyx Nybegynder
11. januar 2006 - 19:42 #5
damn.. Det er fordi de ikke hedder det samme
Rækkerne
- author
- idauth

hedder ikke det samme i de tre tabeller. Kun i to af dem.. Dammit! :) Kan jeg gøre noget, uden at ændre på deres navne?
Avatar billede the_zyx Nybegynder
11. januar 2006 - 19:46 #6
"FROM gallery, tabel2, tabel3"
Det virker heller ikke på de to der er ens i opbygningen. Desværre. Det var ellers smart tænkt!
Avatar billede the_zyx Nybegynder
11. januar 2006 - 20:38 #7
Anyone?
Avatar billede the_zyx Nybegynder
01. maj 2007 - 11:58 #8
lukket