Avatar billede c_nova Nybegynder
11. januar 2006 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Jordnære

jeg skal ha oversat et ord, men er løbet ind i lidt problemer...

ordet er JORDNÆRE, i forbindelse med at folk er jordnære...
Avatar billede screem_brille Novice
11. januar 2006 - 16:11 #1
jeg vil sige den bedste måde at beskrive det på, er : down to earth, hvilket netop siger at folk er helt nede på jorden ;)
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
11. januar 2006 - 16:14 #2
Kunne det ikke også være helt interessant at vide HVILKET sprog det skal oversættes til ?
Avatar billede screem_brille Novice
11. januar 2006 - 16:15 #3
LOL jo synes bare jeg så det var engelsk *GG*
Avatar billede c_nova Nybegynder
11. januar 2006 - 16:51 #4
screem_brille har ret.. det var nu engelsk..!! :D sorry
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. januar 2006 - 19:31 #5
Ordet bruges jo oftest om personer der ikke nødvendigvis forventes at kunne forholde sig til os almindelige dødelige. Tag nu f.eks kronprinsen. Han må da siges at befinde sig i en anden divition end de fleste af os, alligevel formår han at relaterer sig på en naturlig måde til de mennesker han er sammen med og efterlader altid folk med en følelse at forbindelse og nærhed. Han er jordnær i den bedste mening. Jeg gik på sergentskole med ham i sin tid, hvor han i øvrigt var jordnær i mererend en forstand
Avatar billede screem_brille Novice
11. januar 2006 - 19:36 #6
bufferzone, netop kronprinsen er faktisk så meget nede på jorden, at hvis du ikke kendte hans udseende ville du i mange tilfælde ikke vide at han var kronprins (har flere venner der har arbejdet sammen med ham, mens har var på Næstved kaserne) man kna næsten sige det modsatte om Joachim...
Avatar billede arbogast Nybegynder
11. januar 2006 - 21:12 #7
'down-to-earth' er den bedste direkte oversættelse, men talesprog. 'Sensible', 'practical' og 'unpretentious' kan også bruges - afængig af sammenhængen.
Avatar billede screem_brille Novice
11. januar 2006 - 21:14 #8
lægger et svar hvis du kunne bruge hvad jeg skrev ;)
Avatar billede c_nova Nybegynder
15. januar 2006 - 14:40 #9
'down-to-earth' havde jeg selv fundet... men som tak for hjælpen, skal du da ha lidt :D