Avatar billede super_glenn Nybegynder
10. januar 2006 - 20:22 Der er 7 kommentarer

Target="_blank" størrelse på vinduet

Hej
Kan det lade sig gøre selv at bestemme et nyt vindues dimmensioner vha. target="_blank"?
Jeg ved det kan lade sig gøre med javascript(open.window eller sådan noget) men det kan jeg desværre ikke bruge....
Nogen der kan hjælpe? kan det gøres i ren html
Avatar billede mstorgaard Praktikant
10. januar 2006 - 20:27 #1
Så vidt jeg ved kan man ikke umiddelbart bestemme brugerens vindue, medmindre du vælger at åbne siden i en pop-up.

Jeg tror ikke jeg er helt galt på den :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. januar 2006 - 20:28 #2
Nej. Det kan KUN lade sig gøre med scripting, da HTML alene ikke kan påvirke selve vinduet.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. januar 2006 - 20:29 #3
Gah, for sent - det sker når man har gang i flere ting på en gang. :P
Avatar billede mstorgaard Praktikant
10. januar 2006 - 20:40 #4
Hvis du vil bruge pop-up er der en her:
<script type="text/javascript">
function popup(url,name,popupheight,popupwidth) {
    pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
    pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));
    window.open(url,name,"width="+popupwidth+",height="+popupheight+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon);
    }
</script>
<a href="#" onclick="popup('LINKURL','LINKNAVN','BREDDE','HØJDE');">LINKNAVN</a>
Avatar billede super_glenn Nybegynder
10. januar 2006 - 21:12 #5
hmm jah... som jeg også skrev i selve spørgsmålet er jeg klar over det kan lade sig gøre javascript, men mit problemer er det skal bruges i forbindelse med et ultra simpelt php galleri hvor man ved at trykke på thumbs kommer til billedet og af uvisse årsager nægter php'en og javascript at arbejde sammen?!
Avatar billede olebole Juniormester
10. januar 2006 - 21:21 #6
<ole>

- så er det nok, det problem, du bør løse. PHP og JS sammen bør ikke være noget problem  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2006 - 13:45 #7