Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
10. januar 2006 - 13:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Knap i flash MX

Jeg har i sin tid kodet en del Flash 5, men nu vil jeg gerne placere min script i en enkelt keyframe istedet for at placere scriptet på de forskellige elementer.

Jeg prøvede fx. at lave en knap som skulle styres fra en keyframe, mit script ser således ud:

knap_btn.onMouseUp = function() {
    trace("Knap er aktiveret");
};

Desvære virker det ikke som planlagt. Hvis jeg bruger det samme script på et movieclip, så sker aktiveringen uanset hvor på stage jeg trykker.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede _k Nybegynder
13. januar 2006 - 10:46 #1
Din syntaks er helt korrekt, men du skal nok bruge onPress i stedet for onMouseUp. onMouseUp betyder at scriptet køres når museknappen har være trykket og kommer op igen.

knap_btn.onPress = function() {
    trace("Knap er aktiveret");
};

..og alle de andre knap-events som du kender dem kan også bruges: onRelease, onRollOver, onRollOut osv...
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
18. januar 2006 - 22:56 #2
Tak, det virkede : )
Avatar billede _k Nybegynder
19. januar 2006 - 00:05 #3
Kewl - jeg smider et svar skulle du ha' lyst til at gi' point.