Avatar billede apache999 Nybegynder
10. januar 2006 - 12:54 Der er 1 løsning

Override standard behaviour i FLVplayback skins

Hey.

Af en eller anden grund har "man" besluttet, at handlet i en FLVplayback seekbar lige skal hoppe 3 pixels, når man klikker på den. Dette er frygtelig irriterende for mit layout, fordi min grafiker gerne vil have handlet inde seekbaren i stedet for enden under.

Jeg kan desværre heller ikke brueg custom UI seekbaren, da jeg er afhænging af, at den skal kunne scale fuldstændig frit, og det kan custom UI seekbaren ikke.

Jeg er derfor ude efter at modificere standardbehaviour, når man klikker på handlet.

Har fundet en udokumenteret klasse, der hedder UIManager, der tager min FLVPlayback som parameter, og derefter kan man modificere standard behaviour. Men hvordan? Har fundet 2 instance-metoder, der hedder startHandleDrag & stopHandleDrag, men de er desværre private :(

Anyone? Den her er nok lidt svær

Den her er nok lidt svær
Avatar billede apache999 Nybegynder
10. januar 2006 - 15:13 #1
Fik løst den nogenlunde, men ikke kønt. Det blev nødvendigt at override et par default behaviours i UIManageren (den der udokumenterede klasse) som nedenfor

    private function onSkinLoaded(eventObject:Object):Void {
        var seekBar_mc:MovieClip = thePlayer["skin_mc"].seekBar_mc;
        var seekBarHandle_mc:MovieClip = thePlayer["skin_mc"].seekBarHandle_mc;
        var oldHandleY:Number;
        Logger.log(seekBarHandle_mc._height,1,"mpl");
        if(!bFullScreenState) {
            seekBar_mc.startHandleDrag = function() {
                oldHandleY = this.handleY;
                this.handleY = 0.8;
            };
            seekBar_mc.stopHandleDrag = function() {
                this.handleY = oldHandleY;
            };
        } else {
            seekBar_mc.startHandleDrag = function() {
                oldHandleY = this.handleY;
                this.handleY = 1.1;
            };
            seekBar_mc.stopHandleDrag = function() {
                this.handleY = oldHandleY;
            };
        }