Avatar billede william_munny Nybegynder
10. januar 2006 - 12:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formater double som regional settings

Hej eksperter,
har en klient der skal vise nogle double værdier. Disse skal formateres efter regional settings. Jeg har prøvet

Double amount = new Double(345987.246);
NumberFormat numberFormatter;
String amountOut;
numberFormatter = NumberFormat.getNumberInstance(Locale.getDefault());
amountOut = numberFormatter.format(amount);
System.out.println(amountOut + " " + Locale.getDefault().toString());

Som giver mig
345.987,246 da_DK

Men min decimal seperator er angivet til punktum ikke komma i Regional settings i Windows.

Køre Java 1.4.2_06
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2006 - 12:39 #1
resultatet er logisk

Locale.getDefault() henter dansk locale fordi din PC generelt er sat til dansk

NumberFormat.getNumberInstance(Locale.getDefault()) henter så en formatering til dansk

intet kigger på dine faktiske settings
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2006 - 12:41 #2
det løser selvfølgelig ikke dit problem

jeg ved ikke engang om dit problem kan løses i Java
Avatar billede william_munny Nybegynder
10. januar 2006 - 13:07 #3
Troede Locale.getDefault() var mine valgte settings damn. Så løsningen ville være at lave mit eget Locale som folk skal enes om.... Oh No....
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2006 - 13:14 #4
hvis du kigger på Locale klassen så vil du se at den kun indeholder land, sprog,
diverse forkortelser for land etc. - overforsimplet indeholder Locale.getDefault()
en String med "da-DK"

alt det spændende slåes op ved hjælp af Locale men indeholdes ikke i Locale
Avatar billede william_munny Nybegynder
10. januar 2006 - 14:28 #5
Ok med locale mente jeg egentlig bare nogle formaterings masker. Kunne man rode sig ud i noget JNI eller er det bare at komplicere tingene?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2006 - 14:42 #6
hvsu du kan find einfo i registry så er et JNI kald til at hente det lige
ud af landevejen
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2006 - 14:43 #7
hvis du kan finde info i ...
Avatar billede william_munny Nybegynder
10. januar 2006 - 14:48 #8
HKEY_USERS/.Default/Control Panel/International/sDecimal, er det noget du ligge inde med som exempel? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2006 - 04:57 #9
jeg har det her stykke C kode liggende:

void getinfo(char *key, char *name, char *info)
{
  HKEY hk;
  if(RegOpenKeyEx(HKEY_LOCAL_MACHINE, key, 0, KEY_READ, &hk) == ERROR_SUCCESS)
  {
    DWORD valuelen,type;
    BYTE value[1024];
    valuelen = sizeof(value);
    if(RegQueryValueEx(hk, name, NULL, &type, value, &valuelen) == ERROR_SUCCESS)
    {
        strcpy(info,(char *)value);
    }
  RegCloseKey(hk);
}

det bør kunne wrappes i noget JNI
Avatar billede william_munny Nybegynder
19. april 2006 - 09:51 #10
Smid et svar Arne, desværre har jeg ikke haft tid til at rode med det så en mindre kompliceret løsning er blevet implementeret.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2006 - 12:46 #11
ok