Avatar billede rasmusa Nybegynder
26. april 2001 - 11:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Insert into fejl

Hvorfor virker dette ikke?

SQLstmt = \"INSERT INTO one2see (firma,kontaktperson,direktetlf,stilling,adresse,postnr,by,land,telefon,fax,email,url,keyword)\"
SQLstmt = SQLstmt & \" VALUES (\'\" & firma & \"\',\'\" & kontaktperson & \"\',\" & direktetlf & \",\'\" & stilling & \"\',\'\" & adresse & \"\',\" & postnr & \",\'\" & by & \"\',\'\" & land & \"\',\" & telefon & \",\" & fax & \",\'\" & email & \"\',\'\" & url & \"\',\'\" & ord & \"\')\"

response.write sqlstmt

Set rs = Conn.Execute (SQLstmt)

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing

Fejlen ser sådan ud:

INSERT INTO one2see (firma,kontaktperson,direktetlf,stilling,adresse,postnr,by,land,telefon,fax,email,url,keyword) VALUES (\'ww\',\'ww\',6865,\'wwww\',\'wwww\',5656,\'www\',\'www\',6565,6565,\'www\',\'http://www.\',\'dfd dfsdf a\')
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.

/one2see/asp/tilmeld.asp, linje 90

Håber i kan hjælpe
Avatar billede nute Nybegynder
26. april 2001 - 11:57 #1
du benytter ordet \'by\' i din SQL..dette er et reservert ord i SQL og vil forårsake problemer. Du bør kalle den kolonnen noe annet

/nute
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. april 2001 - 11:57 #2
Det er fordi du bruger \"by\", det er et reserveret ord...

Ændre det til City...
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. april 2001 - 11:58 #3
svar...
Avatar billede rasmusa Nybegynder
26. april 2001 - 12:01 #4
Tak skal i have.