Avatar billede clarionator Nybegynder
09. januar 2006 - 20:39 Der er 1 kommentar

Checksum Table tabelnavn i clarion.

Jeg forsøger at finde ud af om indholdet i en tabel (MySQL) har ændret sig.
Jeg fandt en kommando i MySQL manualen: "Checksum Table tablename".
Hvis jeg benytter syntaksen nedenfor for jeg errorcode() = 33.

SQL_Return{Prop:SQL} = 'checksum table medarbejder'
Access:SQL_Return.Next()
Message(ErrorCode())

Hvis jeg bruger count(*) istedet, får jeg ikke nogen fejlkode.
SQL_Return{Prop:SQL} = 'select count(*) from medarbejder'
Access:SQL_Return.Next()
Message(ErrorCode())

Der er ikke nogle problemer hvis jeg kører kommandoen fra MySQLQueryBrowser får jeg en tabel med tabelnavn og checksum retur.

Er der nogen der har en god ide?

Godt nytår! ;)
Avatar billede clarion Nybegynder
28. januar 2006 - 08:05 #1
ErrorCode() 33 betyder Record Not Available. Altså er der ikke noget at arbejde med.

Prøv en select hvor du henter en record. Prøv derefter kommandoen igen. Derved er der i hvertfald noget i køen.

Du er velkommen til at kontakte mig. Du finder mig på jnsoft.dk

Mvh
Clarion