Avatar billede anlsoft Nybegynder
09. januar 2006 - 17:35 Der er 5 kommentarer

sende og modtage data til router

Jeg sidder og vil lave et program der kan sende data ud til min router, men hvordan?

den sender til 10.0.0.1 port 23 og åbner porten, hvor den så sender det password jeg har tastet ind, og sender nogle data, som kan se sådan ud
    set nat entry add 10.0.0.2 80 <wan-ip> 80 tcp, den interne ip, og wan ip indtastes, og så afkrydser man bare felter med porte, og vælger ved afkrydsning om det er tcp/udp eller begge, og trykker send, hvorefter den sender alle data, jeg vil bare have en forklaring om hvordan man får den til at sende, resten håber jeg selv jeg kan. Det er 200 point værd.
Håber at det forståes????
Avatar billede anlsoft Nybegynder
09. januar 2006 - 17:36 #1
PS:    det er visual basic 6, jeg har
Avatar billede emileej Nybegynder
09. januar 2006 - 17:49 #2
De fleste routers har et web interface. Jeg vil mene at det nok er den nemmeste løsning. Jeg går ud fra at visual basic har nogle standard rutiner til http kald.

Det er i hvert fald sådan jeg ville angrinbe problemet - skrive en parser til routerens web-interface. Med mindre at der er tilgængelige api'er derude.
Avatar billede thomaxz Nybegynder
10. januar 2006 - 08:02 #3
Der også enb dle ruter, der har telnet interface, det var også en mulgihed.
Avatar billede anlsoft Nybegynder
11. januar 2006 - 17:12 #4
Det jeg vil lave er et program hvor du ikke skal tænke på hvilke porte eller andre ting, bare vælge ud fra program type, og så trykke send, så klare programmet alt andet til routeren..
Avatar billede thomaxz Nybegynder
11. januar 2006 - 19:07 #5
Ah, for at sende er der flere muligheder, 2 af mulighederne er de "samame", henv. api socket, og activex kontrollen socket, det nok nememst at bruge socket, som klare det hele.

men for at forbinde til f.esk , forudsat at socket hder ws

ws.connect 10.0.0.1 23

når du så er forbunde, vil winsocket kontrolen connectede metoden blive kaldt.

og i den kan du så skrive f.esk

ws.senddata "user: " & user

hvis det er sådan kommandoen ser ud

når du modtager data bliver kontrolle dataarrvial metoden kaldt.

'<ws_datarrival>

Dim strData as String
ws.getdatat strData

'her kan du parse en returnereing

End Sub '<ws_datarrival> slut

Du kan evt. søge påwinsocket +v b 6.0 på en søgemaskine

håber du kan bruge det noget.

mvh.
Thomas