Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. januar 2006 - 15:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Høj PR uden nogen egentlig grund ?

Det her forstår jeg ikke helt
h**p://tomdissing.dk/
Har en pagerank på 6

Efterhånden som man klikker sig ind på under undersider, som f.eks. h**p://tomdissing.dk/fyvaerkeri/fyrvaerkeriforhandlere.asp kommer der flere og flere undersider med alt muligt mellem himmel og jord indenfor samme genre.

Men Der er ingen link til siden http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=link:http%3A%2F%2Ftomdissing%2Edk%2F og alligevel har den en enorm stor pagerank ?

Hmm.... Det var for mig lidt for underligt, og jeg søgte lidt rundt og fandt så ud af at reklame-indtægterne går til "RedZoneGlobal Denmark" hvilket er et søgeoptimerings-firma med bl.a. den efterhånden kendte Mikkel deMib som deltager rundt omkring (og overalt) hvor der diskuteres SEO.

De må udnyte et eller andet "hul" i google for at kunne lave det lille stunt, og få så god en pagerank. Men hvad ?
Avatar billede k_bergmann Nybegynder
09. januar 2006 - 19:21 #1
google kender siden:
http://www.google.com/search?hl=da&q=www.tomdissing.dk%2F&lr=
også uden www:
http://www.google.com/search?q=tomdissing.dk&hl=da&lr=&filter=0
Jeg tror den store pagerang hænger sammen med stor brug af bla. google ads.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. januar 2006 - 19:33 #2
Jeps, ellers kunne den ikke få 6 i PR :-)

Jeg har ikke i noget andet forum hørt at adsense skulle give nogen resultater i PR, og det er ihvertfald helt umuligt at komme helt op på 6
Adsense gør siden "kendt" men siger ikke noget om populariteten
Avatar billede k_bergmann Nybegynder
09. januar 2006 - 19:38 #3
Næh, det har jeg heller ikke.
Men indholdet spænder jo også utrolig vidt - der er alt lige fra pinse til påske.
:-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2006 - 22:44 #4
hvorfor ikke spørge Mikkel ham selv.

Han færdes meget på www.amino.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. januar 2006 - 23:04 #5
Fordi han helt sikkert ikke vil af med en sådan en opskrift.... Det er jo det han lever af og tager penge for
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2006 - 23:09 #6
nej selvfølgelig vil han ikke af med den præcise opskrift, men det kunne jo være der var en logisk forklaring på det hele.

Og tager du en runde på amino, vil du se at han faktisk åbner rigtig meget op for posen og er en aktiv debatør derinde.
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
15. januar 2006 - 09:23 #7
Én mulighed kunne være, at Google jo ikke opdaterer Backlinks og synlig PageRank på samme tid. Jeg har flere sider, hvor der er mange Backlinks, jf. Google, men ingen synlig PR. Dette er idt det samme bare omvendt.

Synlig PageRank har ikke været opdateret siden okotober 2005 mens Backlinks blev opdateret så sent som 19. december 2005.

På alltheweb har siden 33 Backlinks. Disse er dog i en sådan stand, at de ikke burde kaste en PR6 af sig.

Kast iø et blik på de resterende sider i adsenseimperiet: http://www.opoh.dk/ særligt mange af de øverste links (ikke reklamerne) viser en spændende struktur.

/ Claus
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
15. januar 2006 - 09:31 #8
Og ikke at forglemme denne: http://test.redzoneglobal.dk/

Mikkel plejer at være god til at optimere. Måske flere skulle følge denne opskrift til at udnytte adsense systemet til det yderste?

Personligt mener jeg, at det vil floode Internettet med ligegyldige sites, men det er bare min mening.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. februar 2006 - 00:50 #9
Der kommer flere og flere af den slags http://pentaservice.dk/
Smider i et svar....
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. september 2006 - 08:45 #10
smider i et svar
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. december 2006 - 00:28 #11
lukker