Avatar billede kristianp Nybegynder
09. januar 2006 - 13:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

alternativ til textarea

Jeg skal vise en tekst.
Jeg ville bruge et textarea for at kunne styre wrapping og lave det disabled da brugeren ikke skal kunne ændre i det.

Textarea skal være så usynligt som muligt, background-color, border osv. Men når jeg laver det disabled er teksten altid grå, skal være sort. Og man kan stadig se textarea ( nedsænkning.. eller hvad man nu skal kalde det ).

Egentlig ville jeg bare skrive teksten ud direkte, men det kan ske at teksten er meget lang og jeg har begrænset plads horisontalt.

Er der noget andet jeg kan bruge end textarea ??
Avatar billede kristianp Nybegynder
09. januar 2006 - 14:26 #1
nå, har nu fået et usynligt textarea, nu har jeg bare et problem med scroll,
der må ikke være scroll bars, men jeg ved ikke hvor mange rows teksten fylder.
Kan jeg på en måde lave textareaet så stort så det kan indeholde alle linier.
Avatar billede stich Nybegynder
10. januar 2006 - 10:56 #2
Du kan jo bruge et almindeligt p-element fx, som du styler med højde og bredde, og overflow:auto; hvis der gerne må komme scrollbars når indholdet ikke kan være der i, ellers overflow:hidden;
Avatar billede kristianp Nybegynder
10. januar 2006 - 15:21 #3
fandt en anden løsning... men takker..
Avatar billede stich Nybegynder
10. januar 2006 - 15:30 #4
Okay, så synes jeg på ingen måde du behøvede at give points, men tak for dem da. :-)
Må vi for sjov skyld høre hvilken anden løsning du fandt?