Avatar billede breindahl Nybegynder
08. januar 2006 - 19:56 Der er 9 kommentarer

OUTLOOK 2000: REDEMPTION.DLL kunne ikke installeres ell indlæses

Jeg har ryddet lidt op i registreringsdatabasen, og åbenbart for meget. Fordi:
Når jeg starter Outlook 2000, får jeg nu følgende melding:
Tilføjelsesprogrammet "C:\WINNT\system32\Redemption.dll" kunne ikke installeres eller indlæses.  ....., eller computeren har beskadiget en DLL-fil, eller DLL-filen mangler.

Jeg har IKKE nogen redemption.dll i system32-mappen.

OS: Windows 2000 SP4 (og fuldt opdateret).

Er der nogen, der har et løsningsforslag?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2006 - 21:29 #1
Jeg har haft en lignende (har den faktisk i øjeblikket, så jeg prøver lige at fjerne den - så får vi se :-)

I første omgang - skyldes fejlen formentlig, at du har afinstalleret et andet program, der har haft brugt outlook på en eller anden måde.

Derfor kan du starte med at kigge i Funktioner->Indstillinger->Andet->Avancerede indstillinger->COM-Tilføjelsesprogrammer.

Hvis noget med redemption står herinde - er det synderen, og du fjerner den ved at slette den.

Næste skridt er en fil der skal findes og slettes - andet arkt følger om et øjeblik :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2006 - 21:36 #2
Pyha - det tog ikke de to timer, det tog for mig første gang....

Du skal i C:\Documents and settings\[bruger]\lokale indstillinger\application data\microsoft\outlook

Du skal slå "vis skjulte filer og systemmapper" til for at kunne se det i windows stifinder.

Her leder du efter filen extend.dat - som du f.eks. omdøber til extend.old. Husk at have Outlook lukket - ellers kan den ikke slettes.

Når filen er omdøbt, og du starter outlook igen, vil den genopfriske nogle ting - bl.a. filhenvisninger til tilføjelsesprogrammer.
Avatar billede breindahl Nybegynder
08. januar 2006 - 23:44 #3
TAK, Ole !!  -  I mellemtiden er jeg selv blevet klogere, bl.a. her:
http://www.parallelspace.com/support/email/  -  spørgsmål 9
og
http://www.crowcanyon.com/Help_Desk/User_Manuals/UserManual_22.htm.

Det fremgår af disse to steder, at "Redemption.ECF" er et "third party program", der anvendes for at undertrykke en advarsel fra Outlook om, at andre forsøger at kigge i Outlook's adressebog. - "Redemption.ecf" bruges også af LOOKOUT desktop søgeprogrammet, hvis brugere også har haft problemer (jf.: http://www.lookoutsoft.com/Forums/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=301&TOPIC_ID=120&FORUM_ID=5 )

Jeg er (hermed) OGSÅ blevet klar over, at det IKKE var min "oprydning i registreringsdatabasen", der var årsagen til problemet, men i stedet en (umiddelbart forinden foretaget) ufuldstændig afinstallation af et program, jeg installerede for et par uger siden: "High Impact eMail" fra KMT Software. - Dét er et stykke software, som i en eller anden grad integrerer sig med Outlook. Jeg blev træt af dem (bl.a. fordi de ikke har svaret på et par spørgsmål fra mig), og afinstallerede det. Men afinstallationen var åbenbart ikke fuldstændig: Redemption-plugin'en blev ikke fjernet !!!

Jeg skal i seng. - Jeg kigger lidt mere på det i morgen, og vender tilbage med points til dig.

TAK FOR HJÆLPEN !!
Avatar billede breindahl Nybegynder
09. januar 2006 - 23:04 #4
Undskyld, jeg først kommer tilbage nu. Det har været en travl dag, og jeg er først tilbage på pinden nu.

Som du skriver, og som jeg også selv fandt frem til:
Årsagen til problemet er en u-fuldstændig afinstallation af et andet program, som kigger i Outlooks adressebog.  -  I mit tilfælde hedder programmet "Redemption Helper Outlook Extension" (vises af Outlook under Avancerede Indstillinger, Tilføjelsesstyring).

Indtil nu har jeg blot i den nævnte dialogbox fjernet tick'et ud for denne "Extension", og dét har løst problemet (i den forstand, at Outlook nu starter op uden nogen error-meddelelser).

Du taler om "et næste skridt": Omdøbning (fjernelse) af filen EXTEND.DAT (som åbenbart medfører, at Outlook genererer en ny EXTEND.DAT).  Dét har jeg ikke gjort endnu. Bl.a. fordi jeg er blevet bange for at røre ved noget som helst i Outlook-filerne. Jeg har (tidligere) haft en masse bøvl med Outlook.  -  Jeg kunne godt tænke mig at spørge: Kender du et godt "help-on-the-net" websted om Outlook ?  Eller har du fundet frem til extend.dat filen ved selv at prøve dig frem?

Læg venligst et SVAR, så jeg kan give dig pointene.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2006 - 00:59 #5
Jeg fandt løsningen som du har brugt i en Microsoft Artikel om McAfee: http://support.microsoft.com/kb/315046/en-us

Da den ikke virkede, søgte jeg videre på Outlook, og stødte på denne: http://support.microsoft.com/kb/820671/en-us

Og det var den der har hjulpet i mine to tilfælde...

Har du specifikke ord at søge på, er Microsoft Knowledge base et godt sted at starte: http://support.microsoft.com/search/default.aspx?catalog=LCID%3D1033&query=outlook
Avatar billede breindahl Nybegynder
12. januar 2006 - 14:52 #6
TAK, Ole! - Tak for din medvirken til løsningen af mit problem. Og ikke mindst tak for link'ene.
Microsofts websted er blevet bedre med årene, må jeg medgive dem.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2006 - 15:37 #7
Jammen det var da så lidt :-)
Avatar billede breindahl Nybegynder
12. januar 2006 - 18:30 #8
Har du fået pointene?  - Jeg accepterede kl. 14:52:10, og har nu gjort det igen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2006 - 08:20 #9
Nej, der er ikke lukket af....

Det er sjældent jeg selv lukker spørgsmål, så jeg kan ikke rigtig regne ud, hvad der kan være galt.

Måske kan du selv regne noget ud fra denne FAQ:
http://www.ebruger.dk/faq/#hvordan_accepter_eller_afvis