Avatar billede flemminghave Nybegynder
07. januar 2006 - 22:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvis ord er for langt, spring til næste.

Jeg sidder og roder med et lille problem.. Jeg har nogle ord af forskellig længde lagt i en database, hvor jeg gerne vil vise f.eks 2 af dem. Men hvis et ord er længere end f.eks 10 tegn så skal den springe til det næste og vise det i stedet osv..
Man kan f.eks sige at ord1 er på 8 tegn ord2 er på 19 tegn og ord3 er på 7 tegn. Så vil jeg gerne at den viser ord1 og ord3, dvs springer over ord2
Kan det lade sig gøre??
Avatar billede nielle Nybegynder
07. januar 2006 - 22:50 #1
Prøv med denne SQL-sætning:

SELECT TOP 2 ordFelt FROM dinTabel WHERE Length(ordFelt)<=10
Avatar billede flemminghave Nybegynder
07. januar 2006 - 22:59 #2
Glemte at sige at det er en MySql database jeg hiver det ud af..
Men jeg har omformuleret det til noget lignende det nedenunder, men nu viser den kun et ord..??
SELECT ordFelt FROM dinTabel WHERE Length(ordFelt)<=10 Limit 0,2
Avatar billede nielle Nybegynder
07. januar 2006 - 23:01 #3
SQL'en ser rigtig nok ud, så måske ligger grunden et andet sted i koden. Kan du vise noget mere?
Avatar billede flemminghave Nybegynder
07. januar 2006 - 23:02 #4
Glem det glem det glem det...........
Fuldstændig min fejl, det virker som en drøm....;-)
Smid et svar så får du pointene...
Avatar billede flemminghave Nybegynder
07. januar 2006 - 23:04 #5
Havde glemt at jeg pt kun har 3 ord og der er kun et af dem som er under 10 tegn langt...;-)
Avatar billede nielle Nybegynder
07. januar 2006 - 23:04 #6
Svar :^)