Avatar billede esd Nybegynder
07. januar 2006 - 17:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Upload fil og text input samtidig

Hej
Jeg har noget problemer med et upload script jeg har bikset sammen. Jeg ville gerne i den samme html FORM poste en fil (billede) og samtidig nogle text input felter, så som billed title osv. problemet er bare at når jeg uploader et billede så er TEXT INPUT felterne tomme, men hvis mit fil upload felt er tomt og jeg poster informationerne så kommer text input fleterne godt nok med!?
Kan man ikke poste text og fil samtidig eller hvad er problemet?
Avatar billede coderdk Praktikant
07. januar 2006 - 17:56 #1
Har du husket enctype="multipart/form-data" i din form? For det virker normalt fint.
Avatar billede jaw Nybegynder
07. januar 2006 - 18:11 #2
Du må næsten paste lidt kode. For der burde ikke være nogen problemer i både filupload og tekst i samme form som coderdk også siger...
Avatar billede esd Nybegynder
07. januar 2006 - 19:01 #3
Ok, takker - det var bare et rodet script, det virker nu.
Avatar billede holm76 Nybegynder
08. januar 2006 - 22:35 #4
Jeg vil gerne høre mere også for sidder med det samme problem og kan godt smide en kode..

Jeg har et nyhedssytem som ikke smider billeder med op..

min skrivnyhed.php
<form action="" method="POST" enctype="multipart/form-data">
<table>
<tr>
        <td colspan="3">Skriv en nyhed her:</td>
</tr>
<tr>
        <td>Overskrift:</td>
        <td class="stjerne">*</td>
        <td><input type="text" size="40" name="overskrift"/></td>
</tr>
<tr>
        <td>Nyhed:</td>
        <td class="stjerne">*</td>
        <td><textarea cols="40" rows="3" wrap="OFF" name="nyhed"></textarea></td>
</tr>
<tr>
        <td>Forfatter:</td>
        <td class="stjerne">*</td>
        <td><input type="text" size="40" name="forfatter" /></td>
</tr>
<tr>
        <td>Kategori:</td>
        <td class="stjerne">*</td>
        <td><select name="kategori">
    <option>Vælg kategori</option>
    <option>1 division</option>
    <option>Jyllandsserie</option>
    <option>Serie 2</option>
    <option>Junior 1</option>
    <option>Junior 2</option>
    <option>HV04 nyhed</option>
        </select></td>
</tr>
<tr>
        <td>Billede 1:</td>
        <td>&nbsp;</td>
        <td><?php
if (isset($_FILES['filnavn'])) {

$query = "INSERT INTO nyhed SET billede='".$_FILES['filnavn']['name']."'";

    $Result1 = mysql_query($query) or die(mysql_error());

$tempfile = $_FILES['filnavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder/nyhed/{$_FILES['filnavn']['name']} ";
copy($tempfile, $destination);
}
?>
<input name="billede" type="file" id="filnavn" size="30" />
</td>
</tr>
<tr>
        <td></td>
</tr>
<tr>
        <td></td>
</tr>
<tr>
        <td><input name="skrivnyhed" type="submit" value="Gem" /></td>
        <td><input type="reset" value="Slet" /></td>
        <td></td>
</tr>
</table>
</form>

<?
require("function.php");
if(isset($_POST["skrivnyhed"])) { if(SkrivNyhed($_POST["overskrift"], $_POST["nyhed"], $_POST["forfatter"], $_POST["kategori"])){ ?> Nyheden <?echo $_POST[overskrift];?>  er tilføjet
<?}}
?>

min function.php
<?
include('../mysql_connect/hv04_mysql.php');

    function SkrivNyhed($overskrift, $nyhed, $forfatter, $kategori) {

            if($overskrift == "" || $nyhed == "" || $forfatter == "" || $kategori == "")
          {
        echo "Du skal udfylde alle felter med stjerne (*))";
        return false;

    }else{

        $finddato = date('d.m.Y - H:i:s');
        $query = mysql_query("INSERT INTO nyhed (overskrift, nyhed, forfatter, kategori, dato, billede) VALUES ('$overskrift', '$nyhed', '$forfatter', '$kategori', '$finddato', '$billede')") or die(mysql_error());
        return true;
        }
?>