Avatar billede nk905 Nybegynder
07. januar 2006 - 16:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lyden er meget lav, når jeg afspiller film

Når jeg afspiller sange på min bærbare puter, så kan jegfå lydstyrken op på et forholdsvis højt niveau. Men når jeg så sætter film i og afspiller dem, så bliver lydstyrken meget lav, selv hvis jeg skruer helt op. Det undrer mig lidt, da jeg ville forvente at jeg burde kunne afspille ALT ved den højeste lydstyrke. Har også haft det problem med nogen cd'er...Nogen der ved hvad jeg kan gøre?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. januar 2006 - 16:17 #1
Prøv at opdatere driveren til lydkortet.
Avatar billede nk905 Nybegynder
07. januar 2006 - 18:05 #2
Hvordan gør man det?! :)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. januar 2006 - 18:38 #3
Fortæl hvad mærke og model din PC er. Så er det muligt at jeg kan finde noget på producentens hjemmeside.
Avatar billede nk905 Nybegynder
07. januar 2006 - 18:53 #4
Min bærbare er en packard bell easynote R8745
Avatar billede boxer Nybegynder
07. januar 2006 - 18:59 #5
Her finder du drivere til din bærbare:
http://support.packardbell.com/dk/mypc/?PibItemNr=platform_rhea_bt2&PibLinkGroup=2000#show
Specifikt til dit lydkort:
http://support.packardbell.com/dk/mypc/?PibItemNr=7020630000&PibItemParent=platform_rhea_bt2#show

Så må vi se om det hjælper. Gem driveren - vi får måske brug for den igen.
Avatar billede nk905 Nybegynder
08. januar 2006 - 14:43 #6
Har gjort det og tror lyden er blevet lidt højere...nu kan man i det mindste høre hvad der bliver sagt. Men stadig er styrken langt under det jeg f.eks. kan få ved at afspille en mp3-fil...nogen forslag til hvad jeg kan gøre? under alle omstændigheder tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. januar 2006 - 15:10 #7
Jeg ved ikke om det kan være fordi du mangler nogle codecs. Men for at afprøve det kan du hente den gratis VLC player:
http://www.videolan.org/

Hvis du ønsker at se om du mangler nogle codecs kan du hente dette gratis program:
http://www.headbands.com/gspot/
Jeg mener kun det virker med avi filer.
Avatar billede jenst Nybegynder
08. januar 2006 - 23:56 #8
Jeg havde samme problem for et stykke tid siden.
Løsning for mig:
Kontrolpanel - AC3 filter -
Der er et panel der hedder GAINS, og her er der to skydeknapper der hedder MASTER GAIN.
Kør dem lidt op (eller helt op hvis du vil).
Husk at hvis din video afspiller er startet op, skal den genstartes før der er skruet op.

Det har virket på 5 forskellige computere for mig. Det kunne jo være det var det samme på din computer.
Avatar billede nk905 Nybegynder
09. januar 2006 - 17:17 #9
Tak for hjælpen boxer. Har hentet den der VLC-player, men det der gspot er lidt underligt. jenst...hvor ligger AC3-filteret?
Avatar billede jenst Nybegynder
10. januar 2006 - 08:16 #10
Startkanppen og videre til Kontrolpanel. Hvis det er installeret så ligger det der.
Avatar billede nk905 Nybegynder
25. december 2008 - 13:45 #11
skriv for point
Avatar billede nk905 Nybegynder
25. december 2008 - 14:14 #12
tak for hjælp
Avatar billede boxer Nybegynder
25. december 2008 - 16:31 #13
ping