Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
07. januar 2006 - 13:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvad fejler denne side!

Hej!

Jeg har følgende side, den fungerer fint nok lokalt, men lige så snart jeg lægger den på min udbyders webhotel, så virker det ikke! Udbyderen er Web10!

Nogen som kan fortælle mig hvordan jeg finder det den brokker sig over eller fortæller hvad jeg har gjort forkert
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
07. januar 2006 - 13:55 #1
ups, siden er sådan her

using System;
using System.Collections;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Data.OleDb;
using System.Web;
using System.Web.SessionState;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.HtmlControls;

namespace MoensVandrehjem
{
    /// <summary>
    /// Summary description for Opdate.
    /// </summary>
    public class Update : System.Web.UI.Page
    {
        protected System.Web.UI.WebControls.DropDownList ChooseFile;
        protected System.Web.UI.WebControls.Button Button1;
        protected System.Web.UI.WebControls.DataGrid grid;
        private static ArrayList arlofinfo = new ArrayList();
        protected System.Web.UI.WebControls.Table Table1;
        protected System.Web.UI.WebControls.Button Button2;
        private Database db = Database.Instance();

        private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
        {
            if(!IsPostBack)
                FillDropDown();
        }

        private void BindGrid()
        {
            grid.DataSource = GetData();
            grid.DataBind();
        }

        private ArrayList GetData()
        {
            return arlofinfo;
        }

        public void FillDropDown()
        {
            db.OpenConnection();
            IDataReader reader = db.SelectSQL("SELECT * FROM TOC");
            if(reader != null)
            {
                while(reader.Read())
                {
                    ChooseFile.Items.Add(reader["TableName"].ToString());
                }
                reader.Close();
            }
            db.CloseConnection();
        }

        #region Web Form Designer generated code
        override protected void OnInit(EventArgs e)
        {
            //
            // CODEGEN: This call is required by the ASP.NET Web Form Designer.
            //
            InitializeComponent();
            base.OnInit(e);
        }

        /// <summary>
        /// Required method for Designer support - do not modify
        /// the contents of this method with the code editor.
        /// </summary>
        private void InitializeComponent()
        {
            this.grid.CancelCommand += new System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventHandler(this.grid_CancelCommand);
            this.grid.EditCommand += new System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventHandler(this.grid_EditCommand);
            this.grid.UpdateCommand += new System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventHandler(this.grid_UpdateCommand);
            this.grid.DeleteCommand += new System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventHandler(this.grid_DeleteCommand);
            this.Button2.Click += new System.EventHandler(this.Button2_Click);
            this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);

        }
        #endregion

        private void grid_EditCommand(object source, System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs e)
        {
            grid.EditItemIndex = (int)e.Item.ItemIndex;
            BindGrid();
        }

        private void grid_UpdateCommand(object source, System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs e)
        {
            string item = ((Label)e.Item.Cells[2].Controls[1]).Text;
            string dan = ((TextBox)e.Item.Cells[3].Controls[1]).Text;
            string eng = ((TextBox)e.Item.Cells[4].Controls[1]).Text;
            string tys = ((TextBox)e.Item.Cells[5].Controls[1]).Text;
            string danheader = ((TextBox)e.Item.Cells[6].Controls[1]).Text;
            string engheader = ((TextBox)e.Item.Cells[7].Controls[1]).Text;
            string tysheader = ((TextBox)e.Item.Cells[8].Controls[1]).Text;
            foreach (HoldInf h in arlofinfo)
            {
                if(h.ID == item)
                {
                    db.CallDatabase("UPDATE " + this.ChooseFile.SelectedItem.Text + " SET DAN = '" + dan + "', ENG = '" + eng + "', TYSK ='" + tys + "', HeaderDK = '" + danheader + "', HeaderENG = '" + engheader + "', HeaderTYSK = '" + tysheader + "' WHERE id = " + item +";", true);
                    h.Dansk = dan;
                    h.Engelsk = eng;
                    h.Tysk = tys;
                    h.DanHeader = danheader;
                    h.EngHeader = engheader;
                    h.TysHeader = tysheader;
                    break;
                }
            grid.EditItemIndex = -1;
            BindGrid();
        }

        private void grid_CancelCommand(object source, System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs e)
        {
            grid.EditItemIndex = -1;
            BindGrid();
        }

        private void grid_DeleteCommand(object source, System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs e)
        {
            int rowToDelete = e.Item.ItemIndex;
            string s = ((Label)e.Item.Cells[2].Controls[1]).Text.Trim();
            HoldInf h2 = null;
            foreach (HoldInf h in arlofinfo)
            {
                if(h.ID == s)
                {
                    h2 = h;
                    db.CallDatabase("DELETE FROM " + this.ChooseFile.SelectedItem.Text + " WHERE id = " + s, true);
                    break;
                }
            arlofinfo.Remove(h2);
            BindGrid();
        }

        private void Button2_Click(object sender, System.EventArgs e)
        {
            db.OpenConnection();
            IDataReader read = db.SelectSQL("SELECT * FROM " + this.ChooseFile.SelectedItem.Text.Trim());
            if(read != null)
            {
                while (read.Read())
                {
                    HoldInf ho = new HoldInf(Convert.ToInt32(read[0]), read[4].ToString(), read[5].ToString(), read[6].ToString(), read[1].ToString(), read[2].ToString(), read[3].ToString());
                    arlofinfo.Add(ho);
                }
            db.CloseConnection();
            BindGrid();
        }

    public class HoldInf
    {
        private int _id = 0;
        private string _dansk = "";
        private string _engelsk = "";
        private string _tysk = "";
        private string _danhead = "";
        private string _enghead="";
        private string _tyshead = "";

        public HoldInf(int id, string dansk, string engelsk, string tysk, string danhead, string enghead, string tyshead)
        {
            _id = id;

            _dansk = dansk;
            _engelsk = engelsk;
            _tysk = tysk;
            _danhead = danhead;
            _enghead = enghead;
            _tyshead = tyshead;
        }

        public string ID
        {
            get{return _id.ToString();}
        }

        public string Dansk
        {
            set{_dansk = value;}
            get{return _dansk;}
        }
        public string Engelsk
        {
            set{_engelsk = value;}
            get{return _engelsk;}
        }
        public string Tysk
        {
            set{_tysk = value;}
            get{return _tysk;}
        }
        public string DanHeader
        {
            set{_danhead = value;}
            get{return _danhead;}
        }
        public string EngHeader
        {
            set{_enghead = value;}
            get{return _enghead;}
        }
        public string TysHeader
        {
            set{_tyshead = value;}
            get{return _tyshead;}
        }

ASPX - filen ---------------------------------------------------------------
<%@ Page language="c#" Codebehind="Update.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="MoensVandrehjem.Update" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
    <HEAD>
        <title>Opdate</title>
        <meta content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1" name="GENERATOR">
        <meta content="C#" name="CODE_LANGUAGE">
        <meta content="JavaScript" name="vs_defaultClientScript">
        <meta content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5" name="vs_targetSchema">
    </HEAD>
    <body MS_POSITIONING="GridLayout">
        <form id="Form1" method="post" runat="server">
            <asp:dropdownlist id="ChooseFile" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 24px; POSITION: absolute; TOP: 16px"
                runat="server" Width="136px"></asp:dropdownlist>
            <HR style="Z-INDEX: 102; LEFT: 24px; WIDTH: 79.27%; POSITION: absolute; TOP: 48px; HEIGHT: 1px"
                width="79.27%" SIZE="1">
            <asp:Table id="Table1" style="Z-INDEX: 103; LEFT: 32px; POSITION: absolute; TOP: 64px" runat="server"></asp:Table>
            <asp:DataGrid id="grid" style="Z-INDEX: 104; LEFT: 24px; POSITION: absolute; TOP: 96px" runat="server"
                Width="968px" AutoGenerateColumns="False">
                <Columns>
                    <asp:EditCommandColumn ButtonType="LinkButton" UpdateText="Update" CancelText="Cancel" EditText="Edit"></asp:EditCommandColumn>
                    <asp:ButtonColumn Text="Delete" CommandName="Delete"></asp:ButtonColumn>
                    <asp:TemplateColumn>
                        <HeaderTemplate>
                            ID
                        </HeaderTemplate>
                        <ItemTemplate>
                            <asp:Label id=idof Runat= server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.ID") %>' >
                            </asp:Label>
                        </ItemTemplate>
                    </asp:TemplateColumn>
                    <asp:TemplateColumn>
                        <HeaderTemplate>
                            Dansk
                        </HeaderTemplate>
                        <ItemTemplate>
                            <asp:Label id=dansk Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Dansk") %>'>
                            </asp:Label>
                        </ItemTemplate>
                        <EditItemTemplate>
                            <asp:TextBox id="Textbox5" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Dansk") %>'>
                            </asp:TextBox>
                        </EditItemTemplate>
                    </asp:TemplateColumn>
                    <asp:TemplateColumn>
                        <HeaderTemplate>
                            Engelsk
                        </HeaderTemplate>
                        <ItemTemplate>
                            <asp:Label id="engelsk" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Engelsk") %>'>
                            </asp:Label>
                        </ItemTemplate>
                        <EditItemTemplate>
                            <asp:TextBox id="Textbox4" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Engelsk") %>'>
                            </asp:TextBox>
                        </EditItemTemplate>
                    </asp:TemplateColumn>
                    <asp:TemplateColumn>
                        <HeaderTemplate>
                            Tysk
                        </HeaderTemplate>
                        <ItemTemplate>
                            <asp:Label id="tysk" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Tysk") %>'>
                            </asp:Label>
                        </ItemTemplate>
                        <EditItemTemplate>
                            <asp:TextBox id="Textbox3" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.Tysk") %>'>
                            </asp:TextBox>
                        </EditItemTemplate>
                    </asp:TemplateColumn>
                    <asp:TemplateColumn>
                        <HeaderTemplate>
                            Dansk Title
                        </HeaderTemplate>
                        <ItemTemplate>
                            <asp:Label id="danskheader" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.DanHeader") %>'>
                            </asp:Label>
                        </ItemTemplate>
                        <EditItemTemplate>
                            <asp:TextBox id="Textbox2" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.DanHeader") %>'>
                            </asp:TextBox>
                        </EditItemTemplate>
                    </asp:TemplateColumn>
                    <asp:TemplateColumn>
                        <HeaderTemplate>
                            Engelsk Title
                        </HeaderTemplate>
                        <ItemTemplate>
                            <asp:Label id="engelskheader" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.EngHeader") %>'>
                            </asp:Label>
                        </ItemTemplate>
                        <EditItemTemplate>
                            <asp:TextBox id="Textbox1" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.EngHeader") %>'>
                            </asp:TextBox>
                        </EditItemTemplate>
                    </asp:TemplateColumn>
                    <asp:TemplateColumn>
                        <HeaderTemplate>
                            Tysk title
                        </HeaderTemplate>
                        <ItemTemplate>
                            <asp:Label id="tyskheader" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.TysHeader") %>'>
                            </asp:Label>
                        </ItemTemplate>
                        <EditItemTemplate>
                            <asp:TextBox id="Label1" Runat=server Text='<% #DataBinder.Eval(Container, "DataItem.TysHeader") %>'>
                            </asp:TextBox>
                        </EditItemTemplate>
                    </asp:TemplateColumn>
                </Columns>
            </asp:DataGrid>
            <asp:Button id="Button2" style="Z-INDEX: 105; LEFT: 176px; POSITION: absolute; TOP: 16px" runat="server"
                Text="Vælg side"></asp:Button></form>
    </body>
</HTML>
Avatar billede amplif Nybegynder
07. januar 2006 - 13:58 #2
Kunne du ikke skrive hvilken fejl du får?
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
07. januar 2006 - 14:04 #3
det er jo lige netop mit problem, når jeg får bare sådan en mærkelig ting!

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
07. januar 2006 - 14:09 #4
Det virker nemlig fint på min egen maskine!
Avatar billede brynil Nybegynder
07. januar 2006 - 14:27 #5
Prøv at gøre hvad der står i fejlmeddelelsen og se om du ikke får en mere beskrivende fejlmeddelelse når du kører siden igen.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
07. januar 2006 - 14:34 #6
jeg få rdenne fejl

Cannot use a leading .. to exit above the top directory.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.HttpException: Cannot use a leading .. to exit above the top directory.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[HttpException (0x80004005): Cannot use a leading .. to exit above the top directory.]
  System.Web.Util.UrlPath.Reduce(String path) +701
  System.Web.Util.UrlPath.Combine(String basepath, String relative) +304
  System.Web.HttpRequest.MapPath(String virtualPath, String baseVirtualDir, Boolean allowCrossAppMapping) +201
  System.Web.HttpServerUtility.MapPath(String path) +60
  test.WebForm1.FillListBox()
  test.WebForm1.Page_Load(Object sender, EventArgs e)
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +750
Avatar billede brynil Nybegynder
07. januar 2006 - 14:37 #7
For mig ser det ud til at du anvender .. et sted foran en stiangivelse, som ikke er korrekt.

Prøv at checke at dine stier er korrekt angivet når siden køres på serveren.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
07. januar 2006 - 14:39 #8
ja, det har jeg lige gjort og søreme så, så havde jeg for amnge .. foran i min angivelse til databasen!

Så jeg synes i skal dele point
Avatar billede brynil Nybegynder
07. januar 2006 - 14:41 #9
OK ;))