Avatar billede mikkelk Nybegynder
06. januar 2006 - 12:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Finde duplicates

Jeg skal finde duplikerede data i en tabel.
Det jeg leder efter er ID-felterne for data hvor felt1, felt2 og felt3 er ens. Jeg havde tænkt noget i retning af:
SELECT ID,felt1,felt2,felt3
FROM mintabel
WHERE (felt1,felt2,felt3) IN (SELECT (felt1,felt2,felt3) FROM mintabel as tmp GROUP BY felt1,felt2,felt3 HAVING count(*) > 1 AND felt1 = mintabel.felt1 AND mintabel.felt2 = mintabel.felt2 AND felt3 = mintabel.felt3)

MEN...det virker ikke...
det skal virke på en dataflex-database...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
06. januar 2006 - 13:32 #1
Løsning fundet ved at trække skidtet over i en access-db istedet....
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2006 - 21:54 #2
SELECT mt1.ID,mt2.ID
FROM mintabel mt1,mintabel mt2
WHERE mt1.felt1=mt2.felt1 AND mt1.felt2=mt2.felt2 AND mt1.felt3=mt2.felt3 AND mt1.id<mt2.id

bør virke i alle databaser