Avatar billede fly__one Nybegynder
05. januar 2006 - 19:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vba funktion - matrix

Hej jeg har et datafelt i "Ark2" - eksempelvis A1:F20 med rækkeoverskrift i kolonne A&B og kolonneoverskrift i række 1.

Jeg ønsker en funktion, der ved at søge på række- og kolonne-variablene kan returnere værdien i matricen i "Ark1". Dvs. eksempelvis returner funtionen for koordinaterne (A,2) = Y
  1  2  3
A X  Y  Z
B Æ  Ø  Å

Hvordan skriver man den mest effektive makro til ovenstående opgave - det skal nævnes at matricen kan være 2000x2000, hvorfor den skal fungere relativt effektiv.
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2006 - 21:42 #1
Hvis du skriver nummerne i rækkefølge, med 1 i anden kolonne, kan denne vist bruges.

Public Function Kordinat(område As Range, Bogstav, Nummer)
data = område
For i = 1 To UBound(data)
If data(i, 1) = Bogstav Then
Kordinat = data(i, Nummer + 1)
Exit For
End If
Next
End Function
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2006 - 21:43 #2
Området er området på hele matrixen
Avatar billede fly__one Nybegynder
08. januar 2006 - 10:37 #3
Har fundet anden løsning, men tak for hjælpen lukker.
Avatar billede fly__one Nybegynder
08. januar 2006 - 10:44 #4
Har fundet anden løsning, men tak for hjælpen lukker.