Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
05. januar 2006 - 16:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

opret ny mappe på et websted

Hejsa, jeg har et hurtigt spørgsmål. Hvis man står og skal uploade nogle billeder, hvordan kan man så samtidig oprette en ny fysisk mappe på webstedet, som billederne så bliver lagt i? Kan det lade sig gøre på en forholdsvis nem måde?
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
05. januar 2006 - 17:47 #1
kan du ikke bruge VB måde at oprette biblioteker på

[Visual Basic]
Imports System
Imports System.IO
Imports Microsoft.VisualBasic

Public Class Test
    Public Shared Sub Main()
        ' Specify the directory you want to manipulate.
        Dim path As String = "c:\MyDir"

        Try
            ' Determine whether the directory exists.
            If Directory.Exists(path) Then
                Console.WriteLine("That path exists already.")
                Return
            End If

            ' Try to create the directory.
            Dim di As DirectoryInfo = Directory.CreateDirectory(path)
            Console.WriteLine("The directory was created successfully at {0}.", Directory.GetCreationTime(path))

            ' Delete the directory.
            di.Delete()
            Console.WriteLine("The directory was deleted successfully.")

        Catch e As Exception
            Console.WriteLine("The process failed: {0}.", e.ToString())
        End Try
    End Sub
End Class

Fra msdn.microsoft.com
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
05. januar 2006 - 17:57 #2
Jeg har prøvet med følgende:

dim mappe

mappe = "jahejdav"

set fso = CreateObject("scripting.filesystemobject")
f = "../galleri/"&mappe&"/"
If not fso.FolderExists(f) then fso.CreateFolder f
set fso = nothing

men jeg laver rod i den, fordi den kommer med fejlmeddelelsen

Microsoft VBScript runtime  error '800a004c'

Path not found

/klassen/imgthumbs/testopretmappe.asp, line 15

selvom jeg ved, at går jeg én mappe tilbage står jeg i mappen "klassen", og skal så ind i mappen "galleri" hvor jeg skal oprette min nye mappe.
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
05. januar 2006 - 18:03 #3
Jeg render lige lidt, vender tilbage senere!

Men du har sikret at du har de korrekkte rettigheder til biblioteket og sådan
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. januar 2006 - 19:36 #4
Hej Bjoern

Hvormange billeder skal du lægge op afgangen???
Avatar billede hejhooo Nybegynder
05. januar 2006 - 19:59 #5
Hej Bjoern

Her har du løsningen!!!

Der er to steder du skal ændre (ca midt i og ved slutningen)
sti = "DIN STI TIL DIN HJEMMESIDE " her skal du skriv stien til din hjemmeside på serveren.

Brugernavn = admin // Password = admin

Filen skal hedde opret.asp ellers virker den ikke.

Håber du kan brugen.... god fornøjelse
Ps. jeg har ikke selv lavet det!!! men bruger det!! det er en TZAG som har lavet koden.

-----------------------------------------------------

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<html>
<head>
<title>Opret</title>
</head>
<body>
<font color="#FFFFFF">
<%
if request.QueryString("mode") = "login" then
fejl = ""
If Request("Submit")<>"" Then
    If Request("navn") = "admin" and _
        Request("password")="admin" Then
        Session("Valid") = Request("navn")
        Response.redirect "opret.asp"

    Else
        fejl = "Forkert brugernavn eller adgangskode. Prøv igen!"
    End If
end if

If Session("Valid") = "" Then
%>

</font>

<form action="opret.asp?mode=login" method="post">
<table><tr><td></td>
<td colspan="2">&nbsp;</td></tr>
<%If fejl <> "" Then%>
<tr><td></td>
<td colspan="2"><center><font size=1 face=verdana color=#FFFFFF><%=fejl%></font></center>        </td></tr>
<%End If%>
<tr>    <td></td>
<td bgcolor="#0000FF"><font size=2 face=verdana color="#FFFFFF">Brugernavn:</font></td>
<td><font color="#FFFFFF"><Input type="text" name="navn"></font></td></tr>
<tr><td></td>
<td bgcolor="#0000FF" ><font size=2 face=verdana color="#FFFFFF">Password: </font></td>
<td><font color="#FFFFFF"><input type="password" name="password"></font></td></tr>
<tr><td></td>
<td colspan="2"><center><font color="#FFFFFF"><input type="submit" name="submit" value="Login"></font></center>        </td></tr>
<tr><td></td>
<td colspan="2"><center>&nbsp;</center></td>
</tr>
</table>
</form>

<font color="#FFFFFF">

<%
else

if request.QueryString("mode") = "" then%>
</font>
<form name="form" method="post" <%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>enctype="multipart/form-data"<%end if%> action="opret.asp?mode=<%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>opret<%else%>tzag<%end if%>&mappenavn=<%=request.QueryString("mappenavn")%>">
<table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <tr>
    <td width="11%" bgcolor="#0000FF">
    <span style="background-color: #C0C0C0">Mappe navn:<font color="#FFFFFF">
    </font> </span> </td>
    <td width="89%">
      <font color="#FFFFFF">
      <%if request.QueryString("mappenavn") = "" then%><input type="text" name="mappenavn"><%end if%>
        </font>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 1:</font></td>
    <td><font color="#FFFFFF"><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%><INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"><%end if%></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 2:</font></td>
    <td><font color="#FFFFFF"><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2" SIZE="50">
      <%end if%></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 3:</font></td>
    <td><font color="#FFFFFF"><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE3" SIZE="50">
      <%end if%></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 4:</font></td>
    <td><font color="#FFFFFF"><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE4" SIZE="50">
      <%end if%></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 5:</font></td>
    <td><font color="#FFFFFF"><%if not request.QueryString("mappenavn") = "" then%>
      <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE5" SIZE="50">
      <%end if%></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#0000FF">&nbsp;</td>
    <td><font color="#FFFFFF"><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></font></td>
  </tr>
</table>
</form>
<font color="#FFFFFF">
<%
end if
if request.QueryString("mode") = "tzag" then
response.Redirect("opret.asp?mappenavn="&request.Form("mappenavn")&"")
end if

if request.QueryString("mode") = "opret" then

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

sti = "DIN STI TIL DIN HJEMMESIDE "
newfolderpath = sti & "\" & request.QueryString("mappenavn")

set filesys = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If not filesys.FolderExists(newfolderpath) Then
  Set newfolder = filesys.CreateFolder(newfolderpath)
else
response.Write(newfolderpath)
response.write "Mappen findes i forvejen<BR><a href='opret.asp'>Prøv igen</a>"
response.End
End If
set filesys = nothing

Count = Upload.Save(newfolderpath)

Response.Write Count & " fil(er) uploaded til "& newfolderpath &"<BR><a href='opret.asp?mode=opretflere&mappenavn="&request.QueryString("mappenavn")&"'>Tilføj flere</a>"

end if

if request.QueryString("mode") = "opretflere" then
%>
</font>
<form name="form" method="post" enctype="multipart/form-data" action="opret.asp?mode=opretflerenu&mappenavn=<%=request.QueryString("mappenavn")%>">
  <table width="100%"  border="0" cellspacing="0" cellpadding="2">
    <tr>
      <td width="11%" bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 1:</font></td>
      <td width="89%">          <font color="#FFFFFF">          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50">
      </font>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 2:</font></td>
      <td>          <font color="#FFFFFF">          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2" SIZE="50">
      </font>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 3:</font></td>
      <td>          <font color="#FFFFFF">          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE3" SIZE="50">
      </font>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 4:</font></td>
      <td>          <font color="#FFFFFF">          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE4" SIZE="50">
      </font>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td bgcolor="#0000FF"><font color="#FFFFFF">Fil 5:</font></td>
      <td>          <font color="#FFFFFF">          <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE5" SIZE="50">
      </font>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
      <td><font color="#FFFFFF"><input type="submit" name="Submit" value="Opret"></font></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<font color="#FFFFFF">
<%end if

if request.QueryString("mode") = "opretflerenu" then
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

sti = "DIN STI TIL DIN HJEMMESIDE "
newfolderpath = sti & "\" & request.QueryString("mappenavn")

Count = Upload.Save(newfolderpath)

Response.Write Count & " fil(er) uploaded til "& newfolderpath &"<BR><a href='opret.asp?mode=opretflere&mappenavn="&request.QueryString("mappenavn")&"'>Tilføj flere</a>"
end if

%>
</font>
</body>
</html>
Avatar billede hejhooo Nybegynder
07. januar 2006 - 22:41 #6
kunne du bruge det
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
08. januar 2006 - 09:47 #7
nej ikke helt, det var ikke din færdige kode jeg skulle bruge, det er blot at oprette en ny mappe, samtidig med jeg uploader med smartaspupload. Så hvis du i din kode kan lokalisere hvor du opretter en ny mappe, så vil jeg gerne lige kigge på det..
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
09. januar 2006 - 15:21 #8
nu har jeg lige et spørgsmål så, jeg sidder og prøver at få fso til at virke men jeg skriver følgende: (jeg står i samme mappe som der skal oprettes i)

dim mappe

mappe = "jahejdav2"

set fso = CreateObject("scripting.filesystemobject")
f = mappe
If not fso.FolderExists(f) then fso.CreateFolder f <-- linje 17
set fso = nothing

og den fejlmedd. jeg får, lyder:

Microsoft VBScript runtime  error '800a0046'

Permission denied

/klassen/galleri/testopretmappe.asp, line 17

dvs. jeg har ikke "lov" til at oprette en ny mappe. Min host (cliche.dk) skriver ingen steder at de har disablet fso, hvad kan så problemet skyldes?
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
09. januar 2006 - 15:26 #9
jeg har også prøvet med hejhooo's kode:

set filesys = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If not filesys.FolderExists(mappe) Then
Set newfolder = filesys.CreateFolder(mappe)

og det giver samme svar. permission denied.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
09. januar 2006 - 15:35 #10
til testpilot, mht. Visual basic, kan det bruges direkte i asp koden, det som du poster der? jeg har nemlig prøvet, og jeg får en fejlmeddelse på linjen:

Public Class Test

hvor den siger:

Microsoft VBScript compilation  error '800a03f2'

Expected identifier

/klassen/galleri/testopretmappe.asp, line 20

Public Class Test
-------^
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
09. januar 2006 - 16:16 #11
dim mappe

mappe = "jahejdav2"

set fso = CreateObject("scripting.filesystemobject")
f = mappe
If not fso.FolderExists(f) then fso.CreateFolder f <-- linje 17
set fso = nothing

og den fejlmedd. jeg får, lyder:

Microsoft VBScript runtime  error '800a0046'

Permission denied

-------

Fejlen permission denied skyldes at du ikke har create rettigheder i det aktuelle bibliotek!
Disse ændringer skal du skrive til Cliche med, som så giver dig skriverettigheder til at oprette mapper i en given mappe
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
14. maj 2006 - 16:39 #12
Jep, og det vil de ikke give mig. Men har løst problemet ved at omgås det, så jeg ikke behøver at oprette mapper alligevel. Tak for hjælpen, post et svar og du får point.

Mvh. Bjørn

ps. sorry det meget sene svar!!!
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
14. maj 2006 - 18:02 #13
okay, det var godt at du fik lyst problemet!

med hensyn til svaret, så går det nok ;)