Avatar billede renny Nybegynder
09. november 1999 - 00:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bestillingsformular i frontpage 2000

Jeg har lavet en bestillingsformular i frontpage 2000, det virker også udmærket men hvis man under indtastning får trykket på enter så sender den formularen, hvordan gør jeg så dette ikke vil ske.
Avatar billede hirtshals Nybegynder
09. november 1999 - 08:36 #1
<script Language="JavaScript">

function checkForm(dinform)
{

Navn = dinform.Navn.value;
Adresse = dinform.Adresse.value;

//OSV med efterfølgende felter

if (Agent == "")
{
alert('The Agent field must be filled out, and only contain Letters');
Opdater.Agent.focus();
return false;

if (Adresse == "")
{
alert('The Adresse field must be filled out');
Opdater.Adresse.focus();
return false;

//OSV med efterfølgende felter

</script>

<form name="xxx" ACTION="xxx" method="post" onsubmit="return checkForm(this)">
<Input name=Navn size=12>
<Input name=Adresse size=20>
</form>

Dette er den manuelle Kode

I Frontpage 2000 højreklikker du på din Input Box, og vælger "Form Field Validation" Her kan du sætte et felts "restriktioner op" så værdierne ikke bliver sendt før dine ønsker er opfyldt, jvf ovenstående JAVASCRIPT
Avatar billede hirtshals Nybegynder
09. november 1999 - 08:37 #2
Sorry

script Language="JavaScript">

function checkForm(dinform)
{

Navn = dinform.Navn.value;
Adresse = dinform.Adresse.value;

//OSV med efterfølgende felter

if (Navn == "")
{
alert('The Agent field must be filled out, and only contain Letters');
Opdater.Agent.focus();
return false;

if (Adresse == "")
{
alert('The Adresse field must be filled out');
Opdater.Adresse.focus();
return false;

//OSV med efterfølgende felter

</script>
Avatar billede zelebris Nybegynder
15. november 1999 - 20:06 #3
Er din form lavet med Frontpage knapper, og bruge det frontpage extensions??
Avatar billede renny Nybegynder
23. november 1999 - 13:17 #4
jeg er ude efter om man kan gøre så knappen send ikke er klar til at sende når man trykker på enter, altså at man kun kan sende når der trykes med musen
Avatar billede fm Nybegynder
27. november 1999 - 01:42 #5
Hej Renny
Har du ikke fået det problem løst endnu...??? :))
/FM
Avatar billede euhp Nybegynder
08. december 1999 - 18:52 #6
det kan man ikke... IE4/5 opfatter enter tasten som tryk på en submit button...
Avatar billede renny Nybegynder
08. januar 2000 - 13:07 #7
til euhp
Jeg skulle have accepteret dit svar da det er det jeg var ude efter, vil du lige svare igen.
Avatar billede anke Nybegynder
29. februar 2000 - 09:06 #8
Selvfølgelig kan man det. Du skal bare huske at anføre for hvert felt at der skal indsættes en værdi (tal eller bogstav). Hvis man trykker på submit før indtastningen er færdig får man en fejlmeddelelse om, at der mangler indtastning. Hvis du er interesseret kan jeg sende dig en mere udførlig vejledning.
Avatar billede renny Nybegynder
14. april 2000 - 09:38 #9
Jeg ved godt at man kan anføre at hvert felt skal have en værdi, jeg var ude efter om enter tasten kunne disables i denne form