Avatar billede tobiaskarlsen Nybegynder
04. januar 2006 - 00:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Webhotel, uafhængigt af domæne?

Hej,

Jeg søger et sted hvor man kan købe sig til et webhotel, der fungerer uafhængigt med domænet, dvs. normalt køber man et domæne MED webhotel hos f.eks. b-one, cliche etc. Jeg ønsker at købe et domæne hos gratisDNS.dk og selv lave et A-rekord til et webhotel, altså en ip, eller hvordan det kan fungerer, nogle der kender et sådanne sted, og kan evt. kan give mig nogle tips og tricks :) ?
Avatar billede agermose Nybegynder
04. januar 2006 - 08:56 #1
det kan de fleste vel - du er bare selv ude om alle problemer, hvis de skifter/flytter rundt og dine ting ikke virker mere.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2006 - 08:59 #2
Der er også nogen der tilbyder at du selv kan styre DNS hos udbyderen.

Men du kan kontakte Device.Webbureau så kan vi se om vi kan hjælpe dig,
info(ad)device.dk
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2006 - 09:02 #3
Avatar billede whee Nybegynder
04. januar 2006 - 10:37 #4
Jo det kan du hos alle vil jeg tro. Prøv eventuelt www.elitehost.dk
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2006 - 10:41 #5
whee -> Visse udbydere kræver at de håndterer DNS.
Avatar billede whee Nybegynder
04. januar 2006 - 10:45 #6
Kan man ikke hvis man har IP'en pege den selv, altså uden om udbyderens DNS. Det tjekkes vel ikke, jeg skal ikke kunne sige det.
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2006 - 11:12 #7
Jeg ved at B-One har haft lukket et Webhotel da man rykkede DNSen men stadig pegede på den korrekte IP.
Avatar billede agermose Nybegynder
04. januar 2006 - 11:36 #8
at b-one har gjort det er ikke nødvendigvis det samme som at de kræver det, uden at jeg ved det.
det kan være at "man" glemte at gøre opmærksom på at man flyttede DNSadin uden at man ønskede at flytte webhotel. Og et sikkert gæt er, at meget få rent faktisk siger deres ting op - godt understøttet af, at den nye udbyder måske påstår det er udnødvendigt, da den gamle jo får det at vide implicit ved at DNS admin flyttes.

jeg tror der er mange, der tager det som en opsigelse, da de ellers skulle rende rundt og spilde rigtig meget tid med at kontrollere om www eller MX eller et eller andet stadig peger på udbyderen.

men hvorfor gøre det besværligt - de fleste tilbyder vel at man kan rette DNS på de ikke "vitale" a-records til sin hjemmecomputer eller hvad det nu er, der gør at man mener man skal pille i den slags selv?
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2006 - 13:41 #9
agermose -> Ikke alle tilbyder DNS tilretning. Jeg har da fx. subdomæner som peger forskellige steder hen. fx. kan www.domæne.dk pege på ens normale webhotel, hjem.domæne.dk peger på min server der hjemme, test.domæne.dk peger på en test server jeg har stående på 1 tredje lokation osv. der ud af. Det er da rart selv at kunne rette i dem.
Avatar billede agermose Nybegynder
04. januar 2006 - 13:59 #10
yeps, helt sikkert men det er ikke svært at finde et webhotel, der tilbyder DNS ændringer, og så er det driftsmæssigt mere fornuftigt at gøre det frem for at skille tingene fra hinanden med de potentielle problemer det giver.
Avatar billede agermose Nybegynder
04. januar 2006 - 14:02 #11
det jeg mener er: de tre 100% vigtigste (for 99% af "os") er http://mitdomain.dk http://www.mitdomain.dk og MX (til mail) så vær sikker på at det er din udbyder, der kan ændre dem.
Avatar billede tobiaskarlsen Nybegynder
04. januar 2006 - 14:11 #12
vedrørende www.web2u.dk, det er nogle dejlige priser osv. er der nogle der har handlet hos disse før, og hvordan foregår det, kan ikke forstå hvorfor de skal vide hvad domænet er, når jeg alligevel selv skal styre det via gratisDNS.dk.

får jeg en ip som jeg skal henvise til med f.eks. her.ligger.der.en.hjemmeside.domæne.dk eller hvordan :S?
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2006 - 14:43 #13
Det er så det kan sættes op på serverne. Du får udleveret en IP som du skal pege på.
Avatar billede tobiaskarlsen Nybegynder
04. januar 2006 - 14:48 #14
leif > okay, men kan jeg så ikke f.eks. ligge et billede op på webhotellet 32.23.23.23/juhuu.jpg og så dukker den op hvis jeg skriver domæne.dk/juhuu.jpg? eller har jeg mistforstået det hele, smid det som et svar! :)
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2006 - 14:49 #15
Om du bruger IPen eller domænet når du logger på FTPen er lige meget, men når du skal se siden skal du bruge domæne.dk, www.domæne.dk eller fx. jegersej.domæne.dk

Det oprettes således at domæne.dk og *.domæne.dk viser din side.
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2006 - 14:50 #16
Svar.
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2006 - 15:07 #17
Takker for point.
Avatar billede tobiaskarlsen Nybegynder
04. januar 2006 - 15:13 #18
jeg takker for hjælpen! :)