Avatar billede mhq Nybegynder
03. januar 2006 - 14:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk dato der ikke overskrives

Bagrund:
Anvender ExCel som registrerings applikation (Acces er ikke en løsning)

Hver række udgør en rocord.

Ønsker at hver enkelt record automatisk tildeles dato for oprettelse. Datoen må ikke overskrives.

Spørgsmål:
Hvordan løses det problem?
Avatar billede bak Seniormester
03. januar 2006 - 15:59 #1
i arkets eget kodemodul (højreklik på arkfanen og vælg Vis programkode) indsætter du denne kode:
Her betragtes kolonne A som kolonnen med dato og kolonne D som en vigtig kolonne der skal være udfyldt for hver record

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("D:D")) Is Nothing Then
      If Target.Cells.Count = 1 Then
        Cells(Target.Row, 1) = Date  'her ændres 1 til 6 for at indsætte dato i kolonne F istedet
      End If
End Sub
Avatar billede mhq Nybegynder
03. januar 2006 - 17:57 #2
Tak for hjælp
Så mangler jeg bare at kunne give point. Men jeg får ikke valgmuligheden
Avatar billede bak Seniormester
03. januar 2006 - 18:03 #3
det gør du så nu :-)
Avatar billede bak Seniormester
03. januar 2006 - 19:01 #4
Jeg har lige en tilføjelse til koden, fordi at hvis kolonne D ændres så ændres datoen også. Denne gør at det kun sker første gang

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rgCheck As Range
Set rgCheck = Range("D:D")
  If Not Intersect(Target, rgCheck) Is Nothing Then
      If Target.Cells.Count = 1 Then
        If IsEmpty(Cells(Target.Row, 1)) Then
            Cells(Target.Row, 1) = Date
        End If
End Sub