Avatar billede jokl98ac Nybegynder
03. januar 2006 - 13:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Valg af radiobutton skal vise checkbox

Hej,

Sidder med en html-side, hvor jeg skal lave en funktion der, når jeg vælger en bestemt radio-button, viser en checkbox. Når denne specifikke radio-button ikke er valgt skal checkboxen ikke vises:

<input id="org1" name="AgrOrOrg" type="radio" value="org">

->

<input id="aCheck" name="allacc" type="checkbox" value="yes">

Jeg har ingen anelse om, hvordan dette skal laves så lidt hjælp ville være super!!

Mvh Jonas
Avatar billede roenving Novice
03. januar 2006 - 13:32 #1
Hvor mange radios har du ?-)
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
03. januar 2006 - 13:36 #2
Der er 3 stk, men de er ikke grupperet sammen.
Avatar billede roenving Novice
03. januar 2006 - 13:41 #3
Vil det sige, at der aldrig kan forekomme, at checkboksen skal gemmes igen ?-)

-- for så er det helt simpelt:

<input id="org1" name="AgrOrOrg" type="radio" value="org" onclick="document.getElementById('aCheck').style.visibility='visible';">

<input id="aCheck" name="allacc" type="checkbox" value="yes" style="visibility:hidden;">

-- hvis der også er en tekst til boksen, skal du sætte en span eller div rundt om, starte med at skjule den og så lave det tilsvarende for at vise den !-)
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
03. januar 2006 - 13:55 #4
Jeps, det var det! Tak for hjælpen!

Mvh Jonas
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
03. januar 2006 - 13:55 #5
er det noget med du skal svare og så gir jeg dig pointene?
Avatar billede roenving Novice
03. januar 2006 - 14:07 #6
Jepz, velbekomme '-)

-- men behold de fleste selv, for dette er bestemt ikke et spørgsmål, der er i nærheden af at være dobbelt så svært som svær !-)
Avatar billede roenving Novice
03. januar 2006 - 14:07 #7
;O)
Avatar billede jokl98ac Nybegynder
03. januar 2006 - 14:39 #8
Nej, men til gengæld var det dobbelt så vigtigt som vigtigt at få lavet hurtigt :-)

Mvh Jonas
Avatar billede roenving Novice
03. januar 2006 - 14:41 #9
Tak for point ;~}