Avatar billede cmau Nybegynder
03. januar 2006 - 10:11 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Stjerner når der skal skrives kode

Hej

Her på teknisk gymasium skal vi bruge nedenstående vbs script til at connete til nettet, hvordan kan jeg fixe stjerner på kode feltet:

Dim oNet, x, y, name
Set oNet = CreateObject("WScript.Network")

name = inputbox("Skriv dit Brugernavn her.","Windows adgangskontrol")
If name = "" Then
    wscript.quit
End If
x = "sts-uve\" & name
y = inputbox("Skriv din adgangskode her.","Windows adgangskontrol")
If y = "" Then
    wscript.quit
End If

on error resume next

'''''Mapning af Drev
    oNet.MapNetworkDrive "H:", "\\10.10.20.10\elevfiler\" & name , ,x,y
    oNet.MapNetworkDrive "I:", "\\10.10.20.10\htx" , ,x,y

Set onet = Nothing
Set oDrives  = Nothing
Avatar billede kabbak Professor
03. januar 2006 - 12:06 #1
Avatar billede cmau Nybegynder
03. januar 2006 - 12:33 #2
hmm jeg ser ikke helt hvor jeg skal smide CreateObject("ScriptPW.Password") ind, skal det være istedet for??
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
03. januar 2006 - 18:18 #3
Du kan lave finden med en Internet Explorer.

'Script -----------
'Set MSIE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
Set objExplorer = WScript.CreateObject("InternetExplorer.Application", "IE_")

'objExplorer.Navigate "file:///c:\temp\password.htm"
objExplorer.Navigate "About:Blank"
objExplorer.ToolBar = False
objExplorer.StatusBar = False
objExplorer.Resizable = False
objExplorer.Visible = 1
objExplorer.Width=400
objExplorer.Height = 250
objExplorer.Left = 0
objExplorer.Top = 0

objExplorer.Document.Writeln     "<HTML><HEAD><TITLE>Password Prompt</TITLE>"
objExplorer.Document.Writeln    "<SCRIPT LANGUAGE="& Chr(34) & "VBScript"& Chr(34) & ">"
objExplorer.Document.Writeln    "Sub RunScript"
objExplorer.Document.Writeln    "OKClicked.Value = "& Chr(34) & "OK"& Chr(34)
objExplorer.Document.Writeln    "End Sub"
objExplorer.Document.Writeln    "Sub CancelScript"
objExplorer.Document.Writeln    "OKClicked.Value = "& Chr(34) & "Cancelled"& Chr(34)
objExplorer.Document.Writeln    "End Sub"
objExplorer.Document.Writeln    "</SCRIPT>"
objExplorer.Document.Writeln    "<BODY>"
objExplorer.Document.Writeln    "<font size="& Chr(34) & "2"& Chr(34) & " face="& Chr(34) & "Arial"& Chr(34) & ">Password:    </font><font face="& Chr(34) & "Arial"& Chr(34) & ">"
objExplorer.Document.Writeln    "<input type="& Chr(34) & "password"& Chr(34) & " name="& Chr(34) & "PasswordBox"& Chr(34) & " size="& Chr(34) & "40"& Chr(34) & "></font></p>"
objExplorer.Document.Writeln    "<input type="& Chr(34) & "hidden"& Chr(34) & " name="& Chr(34) & "OKClicked"& Chr(34) & " size = "& Chr(34) & "20"& Chr(34) & ">"
objExplorer.Document.Writeln    "<input id=runbutton class="& Chr(34) & "button"& Chr(34) & " type="& Chr(34) & "button"& Chr(34) & " value="& Chr(34) & "OK"& Chr(34) & " name="& Chr(34) & "ok_button"& Chr(34) & " onClick="& Chr(34) & "RunScript"& Chr(34) & ">"
objExplorer.Document.Writeln    "<input id=runbutton class="& Chr(34) & "button"& Chr(34) & " type="& Chr(34) & "button"& Chr(34) & " value="& Chr(34) & "Cancel"& Chr(34) & " name="& Chr(34) & "cancel_button"& Chr(34) & " onClick="& Chr(34) & "CancelScript"& Chr(34) & ">"
objExplorer.Document.Writeln    "</BODY>"

Do While (objExplorer.Document.Body.All.OKClicked.Value = "")
    Wscript.Sleep 250
Loop

strPassword = objExplorer.Document.Body.All.PasswordBox.Value
objExplorer.Quit

Wscript.Sleep 250
Wscript.Echo strPassword
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
03. januar 2006 - 18:19 #4
Bemærk lige at den har klippet lidt i linierne ..
Avatar billede cmau Nybegynder
04. januar 2006 - 09:55 #5
Dvs. jeg bare skal smide den i en fil password.htm?
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
04. januar 2006 - 22:05 #6
Nej nej, du smider det bare i en vbs fil, den åbner selv en IE og sender koden til den.
Avatar billede cmau Nybegynder
05. januar 2006 - 12:07 #7
Jamen kan ikke se nogle steder hvor den kontakter serveren og får tilføjet
    oNet.MapNetworkDrive "H:", "\\10.10.20.10\elevfiler\" & name , ,x,y
    oNet.MapNetworkDrive "I:", "\\10.10.20.10\htx" , ,x,y
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
06. januar 2006 - 10:32 #8
Undskyld, men er du ikke lidt doven. Du kan da lige selv sætte det sammen med dit eget script hva?
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
06. januar 2006 - 10:46 #9
Der er grænser for hvad jeg gider for 15 points.
Avatar billede cmau Nybegynder
06. januar 2006 - 11:59 #10
Jamen kan ikke finde ud af det, det er det problemet er, den kode jeg postede var en jeg fik udleveret af min lære.
Avatar billede kabbak Professor
06. januar 2006 - 19:02 #11
http://www.eksperten.dk/spm/540017

Function PasswordBox(sPrompt, sDefault)
  set oSH = CreateObject("Wscript.Shell")
  set oIE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
  With oIE
    .RegisterAsDropTarget = False
    .Resizable = False : .FullScreen = True
    .width = 400      : .height = 200
    .Navigate "about:blank"
    Do Until .ReadyState = 4 : WScript.Sleep 100 : Loop
    .document.open
    .document.write _
            "<html><head><" & "script>bboxwait=true;</" _
          & "script><title>Netværkslogin</title></head>"_
          & "<body style='background-color: #F0F0E2;' scroll=no language=vbs" _
          & " style='border-Style:outset;border-Width:3px'" _
          &  " onContextmenu='window.event.cancelbubble=true" _
          & ":window.event.returnvalue=false'" _
          & " onhelp='window.event.keycode=0" _
          & ":window.event.cancelbubble=true" _
          & ":window.event.returnvalue=false'" _
          & " onkeydown='if ((window.event.keycode>111) and "_
          & " (window.event.keycode<117)) or" _
          & " window.event.ctrlkey then" _
          & " window.event.keycode=0" _
          & ":window.event.cancelbubble=true" _
          & ":window.event.returnvalue=false'" _
          & " onkeypress='if window.event.keycode=13 then" _
          & " bboxwait=false'><center>" _
      & "<table><tr><td> <b>Brugernavn:</b></td><td>" _
          & "<input type=text id=user value=''>" _
          & "</td><tr><td> <b>Adgangskode:</b></td><td>" _
          & "<input type=password id=pass size=22></td></tr></table><br>" _
          & "<button onclick='bboxwait=false;'> Login </button>" _
          & "</center></body></html>"
    .document.close
    Do Until .ReadyState = 4 : WScript.Sleep 100 : Loop
    With .document
      oIE.left = .parentWindow.screen.width \ 2 - 200
      oIE.top  = .parentWindow.screen.height\ 2 - 100
      .all.user.focus
      .all.user.select ' Optional
      PasswordBox = Array("CANCELLED")
      On Error Resume Next
      Do While .parentWindow.bBoxWait
        oSH.Appactivate "Netværkslogin"
        oIE.Visible = True
        if Err Then Exit Function
        WScript.Sleep 100
      Loop
      oIE.Visible = False
      PasswordBox = Split(.all.user.value _
                  & "|" & .all.pass.value, "|")
    End With ' document
  End With  ' IE
End Function

'Den kaldes således
input = join(passwordbox("",""), ", ")
separator = InStr(input, ",")
brugernavn = Mid(input, 1, separator-1)
adgangskode = Mid(input, separator+2, Len(input))

Dim WSHNetwork
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Set WSHNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
Set CheckDrive = WshNetwork.EnumNetworkDrives()
AlreadyConnected = False

Set oShell = CreateObject("WScript.shell")

'DREV
WSHNetwork.MapNetworkDrive "H:", "\\10.10.20.10\elevfiler\" & name ,, brugernavn, adgangskode
WSHNetwork.MapNetworkDrive  "I:", "\\10.10.20.10\htx"  ,, brugernavn, adgangskode
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
08. januar 2006 - 14:54 #12
Måske det er lidt dumt at køre tilfældig VBS kode som man ikke forstår på sin computer. Det er nok bedst hvis du snupper manualen i venstre hånd, mens du gennegår scriptet. Den kan findes på www.microsoft.com/scripting
Avatar billede cmau Nybegynder
20. januar 2006 - 09:52 #13
Ja det kan du vel have ret i, men nu har jeg prøvet den og får denne fejl www.woox.dk/unavngivet.jpg
Avatar billede cmau Nybegynder
24. januar 2006 - 09:15 #14
?
Avatar billede cmau Nybegynder
02. marts 2006 - 20:32 #15
??
Avatar billede cmau Nybegynder
31. marts 2006 - 10:42 #16
:S
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
06. april 2006 - 17:21 #17
Kan du mappe netværks drevet manuelt?
Avatar billede cmau Nybegynder
05. maj 2006 - 14:46 #18
Hvad mener du med det? Har jeg ikke prøvet, den eneste måde jeg har gjort det på er med den fil.
Avatar billede cmau Nybegynder
18. maj 2006 - 08:37 #19
?
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
19. maj 2006 - 15:00 #20
Start en dos prompt "Tryk START -> KØR"
Skriv "CMD" tryk enter.

I Sod prompten skriver du

net use H: \\10.10.20.10\elevfiler\ * /USER:domain\username
Skriv password når den beder om det.

net use I: \\10.10.20.10\htx" * /USER:domain\username
Skriv password når den beder om det.

Hvis ikke det virker, så er der nok noget andet galt. Skriv eventuelt fejlen ind i dette forum.