Avatar billede vandspand Nybegynder
03. januar 2006 - 08:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gem et billede som GIF

Hey

Jeg har et enkelt spørgsmål... Jeg sidder med en lille applikation hvori jeg skal gemme nogen billeder.. Jeg har så valgt at ville gemme billederne som GIF.
Jeg undersøgte lidt omkring på google og andet men jeg fandt kun sådan nogen fancy GIF encoders osv...
Nu kommer spørgsmålet så..
- Nu når jeg bare skal have et billede ud og ikke en GIF animation, er det så nødvendigt for mig at skulle hente en sådan encoder og andet fancy software? Eller kan jeg bare sætte Java til at gemme i mit ønskede format?

På forhånd mange tak for hjælpen
Vandspand..
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2006 - 13:36 #1
for nyere Java versioner:

ImageIO.write(ditbufferedimage, "gif", dinoutputstream);
Avatar billede vandspand Nybegynder
04. januar 2006 - 08:27 #2
Ok
Hvornår er det kommet med for jeg syntes jeg har læst mig frem til at det ikke kunne lade sig gøre. End ikke i JAI. Og når jeg kalder:
ImageIO.getWriterFormatsName() får jeg ikke GIF ud men alt muligt andet... det var derfor jeg ikke ville give mig i kast med at lave en sådan løsning da jeg ikke regnede med at den kunne lave ordentlige gif filer...
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2006 - 16:43 #3
Du har ret. Den er ikke med (fordi indtil for ganske nyligt havde Unisys et patent
på GIF).

Download den her https://gif-plugin.dev.java.net/ og put jar filen i classpath,
så kan du ImageIO.write GIF
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2006 - 05:51 #4
OK ?