Avatar billede mho30 Nybegynder
03. januar 2006 - 00:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af decimaler

JEg har kigget i flere af artiklerne på sitet for at finde en løsning på mit problem, men kan ikke rigtig hitte u a det..

Mit problem består i at afrunde OG fjerne alle decimalerne efter et tal.

Tallet er et gennemsnit af antallet af stemmer og antallet af stemte personer.

Jeg har kæmpet med det nu i en del timer, men har altså brug for hjælp.

Koden ser nu således ud:

<!--#include file="../opendb.asp"-->
<html>

<head>

<%
sql= "select * from TVote"
set rs = conn.execute(sql)
arrStat = rs.GetRows

%>

</head>

<body bgcolor="#999966">

<table border="0" style="border-collapse: collapse" width="90%" id="table1">
  <tr>
    <td colspan="4"><b><font face="Verdana" size="2">:: MapStats</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="4"><hr color="#000000"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="17%"><b><font size="2" face="Verdana">Map</font></b></td>
    <td width="17%"><b><font size="2" face="Verdana">Stemmeantal</font></b></td>
    <td width="15%"><b><font size="2" face="Verdana">Gennemsnit</font></b></td>
    <td width="32%"><b><font size="2" face="Verdana">Status</font></b></td>
  </tr>
<% for i = 0 to Ubound(arrStat,2) %>
  <tr>
    <td width="17%"><% =arrStat(2,i)%></td>
    <td width="17%"><% =arrStat(4,i)%></td>
    <td width="15%"><font size="2" face="Verdana">

    <%
    if arrStat(1,i) > 0 then
    gns = arrStat(1,i)/arrStat(4,i)

    else
        gns=0

    end if
    response.write(gns)
    %>
    </td>

    <td width="32%"><font size="2" face="Verdana">
    <%
    if gns >= 2 then
    response.write("Vi ses i næste uge!")
        else
        response.write("Prøv igen i næste uge!")

    end if%>

    </td>
  </tr>

<% next %>

  <tr>
    <td width="17%">&nbsp;</td>
    <td width="15%">&nbsp;</td>
    <td width="32%">&nbsp;</td>
  </tr>
  </table>

</body>

</html>
Avatar billede djeclemen Nybegynder
03. januar 2006 - 00:49 #1
Avatar billede hammerslag Nybegynder
03. januar 2006 - 00:49 #2
Mon ikke Round() kan klare skærende!

<!--#include file="../opendb.asp"-->
<html>

<head>

<%
sql= "select * from TVote"
set rs = conn.execute(sql)
arrStat = rs.GetRows

%>

</head>

<body bgcolor="#999966">

<table border="0" style="border-collapse: collapse" width="90%" id="table1">
  <tr>
    <td colspan="4"><b><font face="Verdana" size="2">:: MapStats</font></b></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="4"><hr color="#000000"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="17%"><b><font size="2" face="Verdana">Map</font></b></td>
    <td width="17%"><b><font size="2" face="Verdana">Stemmeantal</font></b></td>
    <td width="15%"><b><font size="2" face="Verdana">Gennemsnit</font></b></td>
    <td width="32%"><b><font size="2" face="Verdana">Status</font></b></td>
  </tr>
<% for i = 0 to Ubound(arrStat,2) %>
  <tr>
    <td width="17%"><% =arrStat(2,i)%></td>
    <td width="17%"><% =arrStat(4,i)%></td>
    <td width="15%"><font size="2" face="Verdana">

    <%
    if arrStat(1,i) > 0 then
    gns = arrStat(1,i)/arrStat(4,i)

    else
        gns=0

    end if
    response.write(Round(gns, 1)) 'ret 1 til antalet af decimaler du vil have!
    %>
    </td>

    <td width="32%"><font size="2" face="Verdana">
    <%
    if gns >= 2 then
    response.write("Vi ses i næste uge!")
        else
        response.write("Prøv igen i næste uge!")

    end if%>

    </td>
  </tr>

<% next %>

  <tr>
    <td width="17%">&nbsp;</td>
    <td width="15%">&nbsp;</td>
    <td width="32%">&nbsp;</td>
  </tr>
  </table>

</body>

</html>
Avatar billede mho30 Nybegynder
03. januar 2006 - 01:00 #3
Perfekt!!!
1000 tak.
Avatar billede hammerslag Nybegynder
03. januar 2006 - 01:05 #4
Acceptér mit svar din drønnert! OG DET SKAL VÆRE LIGE NU!
Avatar billede mho30 Nybegynder
03. januar 2006 - 01:16 #5
Undskyld - troede ikke jeg skulle acceptere når jeg allerede havde fået et svar der virkede? Hvem får så pointene? er det ikke kun dem man accepterer?
Avatar billede hammerslag Nybegynder
03. januar 2006 - 01:22 #6
SIG MIG ENGANG! ER DU HELT NY! JEG SIDDER FANDME IKKE OG ØSER UD AF MIN VIDEN FOR SJOV! JEG FORVENTER POINT! SÅ SE AT KOMME IGANG OG ACCEPTER MIT SVAR! GÅ OP OG MARKER HAMMERSLAG OG TRYK ACCEPTER! LIGE NU!
Avatar billede mho30 Nybegynder
03. januar 2006 - 01:25 #7
Ja, jeg er helt ny - så undskyld! jeeezz!
Avatar billede wilweb Nybegynder
03. januar 2006 - 09:11 #8
hammerslag:< Hvad er det for en tone du lægger an? mho30 er ny så vis dog lidt venlighed, desuden tror jeg du selv overtræder en del af exp's regler med det sprog du lægger for dagen.

mho30:> lige for at forsikre dig. Eksperten har også lidt mere tålmodige brugere end det du lige har oplevet. 200 point er alt for meget for dette spørgsmål 30 point havde været mere rimeligt.
Avatar billede mho30 Nybegynder
03. januar 2006 - 09:30 #9
ok tak