Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
02. januar 2006 - 16:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Object der kan holde en instans i live

Hej

Jeg har et problem, hvor jeg skal holde et activeX object i live så det kan huske data fra et tidspunkt jeg skriver til jeg senere vil læse det.

Det skal altså, når det oprettes, forblive i hukommelsen, indtil det evt. modtager kommando på at lukke ned.

Et eksempel:

Object "ABE" oprettes af program X, der læser "AFFE" ind som en variabel "ABE" skal huske på.

Program X lukker nu handlet til "ABE".

Nu skal Program X pludselig vide hvad der blev læst ind i "ABE", og kan nu læse "AFFE" ud, fordi "ABE" forblev aktiv i hukommelsen.

Et forslag til hvordan jeg kan lave denne "ABE"?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
02. januar 2006 - 17:39 #1
Hej kneppepoliti
Hvad er det for et navn

Et bud

Dim KronerPaaKonto As Single

Private Sub Command2_Click()
  IndsaetKroner = InputBox("Hvor mange kroner vil du indsætte?")
  KronerPaaKonto = KronerPaaKonto + IndsaetKroner
  MsgBox IndsaetKroner & " kroner indsat på konto "
End Sub

Private Sub Command1_Click()
  MsgBox "Der står " & KronerPaaKonto & " Kroner på din konto"
End Sub

mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
02. januar 2006 - 17:44 #2
Hvis det er text
Dim KronerPaaKonto As String
Avatar billede mvhansen Nybegynder
02. januar 2006 - 18:39 #3
Dim IndsaetNavn As String

Private Sub cmdIndsaetNavn_Click()
  IndsaetNavn = InputBox("Hvad vil du skrive?")
  IndsaetNavn = Indsaet + IndsaetNavn
  MsgBox IndsaetNavn & " Er navnet du skrev "
End Sub

Private Sub cmdVisNavn_Click()
  MsgBox "Du skrev " & IndsaetNavn & " "
End Sub
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
03. januar 2006 - 09:33 #4
Tror desværre du har misforstået.

Jeg kan altså godt finde ud af at læse noget ind i en streng...

Det jeg skal bruge er et program("ABE") der kører på en maskine, som til enhver tid kan tilgåes af et andet program ("X") på forskellige tidspunkter, og dermed huske på de data man sender til "ABE", selvom program X slipper forbindelsen til "ABE".

Det kan evt. laves som et activeX exe, men det er ikke helt lykkedes mig endnu...

Mit navn er taget fra L.Ron Haralds smukke nummer af samme navn.
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
03. januar 2006 - 12:43 #5
Du kan oprette en service som kalder din activex.
En service starter når computeren tændes, og lukker ikke ned selvom brugeren skulle logge ud.
Derved går din activex ikke ud af scope, og bliver ikke unloaded.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
03. januar 2006 - 16:06 #6
Hej kneppepoliti

efter jeg skrev kommentar så jeg godt der stod activeX
jeg er ikke så skrap til at kode jeg er først ved at lære det

mvh
mvhansen
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
09. oktober 2006 - 11:23 #7
Beklager den sene tilbagevenden. hvis du skal have point for indsatsen må du gerne smide et svar :)
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
29. maj 2007 - 11:29 #8
Skal du have point må du hellere smide et svar, for ellers snupper jeg dem selv for at lukke spørgsmålet