Avatar billede 81morten Nybegynder
02. januar 2006 - 12:40 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

hvorfor sender den ikke jmail

nedenstående script virker umiddelbart fint men den sender ikke mailen.

<B>Glemt Brugernavn / Password</B><BR>
<% if request.querystring("action") = "submit" then

if request.form("bruger") = "" then
for each item in request.form
session(item) = request.form(item)
next
session("fejl") = "Udfyld venligst bruger feltet."
response.redirect("glemtpw.asp")
end if

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\database\din-startside\database.mdb"
Conn.Open DSN

Set rs = Conn.execute("SELECT * FROM Admin WHERE login = '" & request.form("bruger") & "'")
if rs.eof then
for each item in request.form
session(item) = request.form(item)
next
session("fejl") = "Der er ingen brugere med det angivne brugernavn."
response.redirect("glemtpw.asp")
else
brugernavn = rs("fornavn")
password = rs("password")
email = rs("login")

on error resume next
Set JMail          = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ISOEncodeHeaders = False
JMail.ServerAddress = "mail.din-startside.dk"
JMail.Sender        = "admin@din-startside.dk"
JMail.Subject      = "Oplysninger hos din-startside.dk"
JMail.AddRecipient  rs("login")
JMail.Priority      = 3
JMail.Body = "dit password er" & vbcrlf & password
JMail.Execute

response.write ("Dine oplysninger er sendt til din email adresse.<BR><BR>")
end if
set rs = nothing
conn.close
set conn = nothing
else %>
Hvis du har glemt dit brugernavn / password kan du få tilsendt dine oplysninger ved at bruge denne side.<P>
<% if session("fejl") <> "" then
response.write "<B>" & session("fejl") & "</B><BR>"
end if %>
<FORM ACTION="glemtpw.asp?action=submit" METHOD="POST">
Indtast Brugernavn:<BR>
<INPUT TYPE="text" name="bruger" value="<% =session("bruger") %>" size="20"><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send mine oplysninger">
</FORM>
<%
session("bruger") = ""
session("fejl") = ""
end if %>
</font>
Avatar billede larsny Nybegynder
02. januar 2006 - 14:43 #1
prøv at indsætte efter JMail.Execute:

if JMail.Send then
response.write "mail er sendt"
else
response.write "der skete en fejl"
end if
Avatar billede nythjem Nybegynder
02. januar 2006 - 15:17 #2
Hej Morten.

Det kunne også være du skulle prøve at dobbelt kvote din modtager.

Den ser vist oprindeligt sådan her ud:
JMail.AddRecipient "info@noget.dk"

Prøv:
JMail.AddRecipient "" & rs("login") & ""

Din kode er meget rodet, så jeg har tilladt mig at ryde op..

'***********************************************************
' Form
'***********************************************************

<FORM ACTION="glemtpw.asp?action=submit" METHOD="POST">

<p><B>Glemt Brugernavn / Password</B></p>

<p>Hvis du har glemt dit brugernavn / password kan du få tilsendt dine oplysninger ved at bruge denne side.</p>

<p>Indtast Brugernavn:</p>

<p><INPUT TYPE="text" name="bruger" value="<%=session("bruger")%>" size="20"><br />
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send mine oplysninger"></p>

</FORM>

<%
'***********************************************************
' RUN SCRIPT
'***********************************************************

If request.querystring("action") = "submit" Then

'***********************************************************
' Check input
'***********************************************************

If request.form("bruger") = "" Then

session("fejl") = "Udfyld venligst bruger feltet."
Session.Timeout = 60

Response.redirect("glemtpw.asp")

Else

'***********************************************************
' Find user
'***********************************************************

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\database\din-startside\database.mdb"
Conn.Open DSN

Set rs = Conn.execute("SELECT * FROM Admin WHERE login = '" & request.form("bruger") & "'")

If rs.eof Then

' Error: No users were found!
session("fejl") = "Der er ingen brugere med det angivne brugernavn."
Session.Timeout = 60
Response.redirect("glemtpw.asp")

Else

' User was found, remember e-mail adress
brugernavn = rs("fornavn")
password = rs("password")
user_email = rs("login")

End If

'***********************************************************
' Close connection
'***********************************************************

set rs = nothing
rs.Close
conn.close
set conn = nothing

'***********************************************************
' User was found, send notification using Jmail
'***********************************************************

If email > "" Then

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ISOEncodeHeaders = False
JMail.ServerAddress = "mail.din-startside.dk"
JMail.Sender = "admin@din-startside.dk"
JMail.Subject = "Oplysninger hos din-startside.dk"
JMail.AddRecipient "" & user_email & ""
JMail.Priority = 3
JMail.Body = "dit password er" & vbcrlf & password

If JMail.Execute Then
Response.Write "Dine oplysninger er sendt til din email adresse.<br /><br />"
session("bruger") = ""
session("fejl") = ""
Else
Response.Write "<b>" & session("fejl") & "</b><br />"
End If

Avatar billede 81morten Nybegynder
02. januar 2006 - 19:34 #3
kommentar til larsny:
den skriver at mail er sendt men den sender ikke.

Kommentar til nythjem:
har prøvet dit script men der mangler %> et eller andet sted
Avatar billede nythjem Nybegynder
02. januar 2006 - 21:34 #4
Hej Morten.

Antog du kunne asp, det var vist en fejl *Gg*

Her kommer det helt rigtige så :)

<FORM ACTION="glemtpw.asp?action=submit" METHOD="POST">

<p><B>Glemt Brugernavn / Password</B></p>

<p>Hvis du har glemt dit brugernavn / password kan du få tilsendt dine oplysninger ved at bruge denne side.</p>

<p>Indtast Brugernavn:</p>

<p><INPUT TYPE="text" name="bruger" value="<%=session("bruger")%>" size="20"><br />
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send mine oplysninger"></p>

</FORM>

<%
'***********************************************************
' RUN SCRIPT
'***********************************************************

If request.querystring("action") = "submit" Then

'***********************************************************
' Check input
'***********************************************************

If request.form("bruger") = "" Then

session("fejl") = "Udfyld venligst bruger feltet."
Session.Timeout = 60

Response.redirect("glemtpw.asp")

Else

'***********************************************************
' Find user
'***********************************************************

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\database\din-startside\database.mdb"
Conn.Open DSN

Set rs = Conn.execute("SELECT * FROM Admin WHERE login = '" & request.form("bruger") & "'")

If rs.eof Then

' Error: No users were found!
session("fejl") = "Der er ingen brugere med det angivne brugernavn."
Session.Timeout = 60
Response.redirect("glemtpw.asp")

Else

' User was found, remember e-mail adress
brugernavn = rs("fornavn")
password = rs("password")
user_email = rs("login")

End If

'***********************************************************
' Close connection
'***********************************************************

set rs = nothing
rs.Close
conn.close
set conn = nothing

'***********************************************************
' User was found, send notification using Jmail
'***********************************************************

If email > "" Then

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ISOEncodeHeaders = False
JMail.ServerAddress = "mail.din-startside.dk"
JMail.Sender = "admin@din-startside.dk"
JMail.Subject = "Oplysninger hos din-startside.dk"
JMail.AddRecipient "" & user_email & ""
JMail.Priority = 3
JMail.Body = "dit password er" & vbcrlf & password

If JMail.Execute Then
Response.Write "Dine oplysninger er sendt til din email adresse.<br /><br />"
session("bruger") = ""
session("fejl") = ""
Else
Response.Write "<b>" & session("fejl") & "</b><br />"
End If

%>
Avatar billede 81morten Nybegynder
02. januar 2006 - 22:06 #5
Microsoft VBScript compilation error '800a03f6'

Expected 'End'

/glemtpw1.asp, line 94

så viser den denne fejl
Avatar billede nythjem Nybegynder
03. januar 2006 - 09:29 #6
Vi prøver en gang til :)

<FORM ACTION="glemtpw.asp?action=submit" METHOD="POST">

<p><B>Glemt Brugernavn / Password</B></p>

<p>Hvis du har glemt dit brugernavn / password kan du få tilsendt dine oplysninger ved at bruge denne side.</p>

<p>Indtast Brugernavn:</p>

<p><INPUT TYPE="text" name="bruger" value="<%=session("bruger")%>" size="20"><br />
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send mine oplysninger"></p>

</FORM>

<%
'***********************************************************
' RUN SCRIPT
'***********************************************************

If request.querystring("action") = "submit" Then

'***********************************************************
' Check input
'***********************************************************

If request.form("bruger") = "" Then

session("fejl") = "Udfyld venligst bruger feltet."
Session.Timeout = 60

Response.redirect("glemtpw.asp")

Else

'***********************************************************
' Find user
'***********************************************************

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\database\din-startside\database.mdb"
Conn.Open DSN

Set rs = Conn.execute("SELECT * FROM Admin WHERE login = '" & request.form("bruger") & "'")

If rs.eof Then

' Error: No users were found!
session("fejl") = "Der er ingen brugere med det angivne brugernavn."
Session.Timeout = 60
Response.redirect("glemtpw.asp")

Else

' User was found, remember e-mail adress
brugernavn = rs("fornavn")
password = rs("password")
user_email = rs("login")

End If

'***********************************************************
' Close connection
'***********************************************************

set rs = nothing
rs.Close
conn.close
set conn = nothing

'***********************************************************
' User was found, send notification using Jmail
'***********************************************************

If email > "" Then

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ISOEncodeHeaders = False
JMail.ServerAddress = "mail.din-startside.dk"
JMail.Sender = "admin@din-startside.dk"
JMail.Subject = "Oplysninger hos din-startside.dk"
JMail.AddRecipient "" & user_email & ""
JMail.Priority = 3
JMail.Body = "dit password er" & vbcrlf & password

If JMail.Execute Then
Response.Write "Dine oplysninger er sendt til din email adresse.<br /><br />"
session("bruger") = ""
session("fejl") = ""
Else
Response.Write "<b>" & session("fejl") & "</b><br />"
End If

%>
Avatar billede nielle Nybegynder
04. januar 2006 - 21:57 #7
Prøv lige at rette:

set rs = nothing
rs.Close

- til:

rs.Close
set rs = nothing
Avatar billede nielle Nybegynder
04. januar 2006 - 22:48 #8
Forresten så vil jeg helt klart anbefale at du begynder at indrykke din kode - det gør det meget lemmere at overskue hvad det egentlig er som foregår i koden:

<FORM ACTION="glemtpw.asp?action=submit" METHOD="POST">
<p><B>Glemt Brugernavn / Password</B></p>
<p>Hvis du har glemt dit brugernavn / password kan du få tilsendt dine oplysninger ved at bruge denne side.</p>
<p>Indtast Brugernavn:</p>
<p><INPUT TYPE="text" name="bruger" value="<%=session("bruger")%>" size="20"><br />
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send mine oplysninger"></p>
</FORM>

<%
'***********************************************************
' RUN SCRIPT
'***********************************************************

If Request.QueryString("action") = "submit" Then
    '***********************************************************
    ' Check input
    '***********************************************************

    If Request.Form("bruger") = "" Then
        Session("fejl") = "Udfyld venligst bruger feltet."
        Session.Timeout = 60
        Response.Redirect("glemtpw.asp")
    Else
        '***********************************************************
        ' Find user
        '***********************************************************

        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\database\din-startside\database.mdb"
        Conn.Open DSN

        Set rs = Conn.Execute("SELECT * FROM Admin WHERE login = '" & Request.Form("bruger") & "'")

        If rs.EOF Then
            ' Error: No users were found!
            Session("fejl") = "Der er ingen brugere med det angivne brugernavn."
            Session.Timeout = 60
            Response.Redirect("glemtpw.asp")
        Else
            ' User was found, remember e-mail adress
            brugernavn = rs("fornavn")
            password = rs("password")
            user_email = rs("login")
        End If

        '***********************************************************
        ' Close connection
        '***********************************************************

        rs.Close
        Set rs = Nothing

        conn.Close
        Set conn = Cothing

        '***********************************************************
        ' User was found, send notification using Jmail
        '***********************************************************

        If email <> "" Then
            Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
            JMail.ISOEncodeHeaders = False
            JMail.ServerAddress = "mail.din-startside.dk"
            JMail.Sender = "admin@din-startside.dk"
            JMail.Subject = "Oplysninger hos din-startside.dk"
            JMail.AddRecipient user_email
            JMail.Priority = 3
            JMail.Body = "dit password er" & vbCrLf & password

            If JMail.Execute Then
                Response.Write "Dine oplysninger er sendt til din email adresse.<br /><br />"
                Session("bruger") = ""
                Session("fejl") = ""
            Else
                Response.Write "<b>" & Session("fejl") & "</b><br />"
            End If
%>
Avatar billede 81morten Nybegynder
13. februar 2006 - 21:35 #9
hej eksperter jeg har ikke kunnet bruge dette script da jeg ikke tror at mit webhotel benytter jmail selvom de skriver at de gør men jeg har ihvertfald fundet noget andet jeg kan bruge (System.Web.Mail.MailMessage) det virker til gengæld men jeg vil gerne give jer point for tålmodigheden så læg et svar det er jo muligt at flere af jeres svar var rigtige men at jeg så bare ikke kunne bruge dem.
Avatar billede nielle Nybegynder
13. februar 2006 - 22:55 #10
Nej tak til point på denne her.

Der er noget jeg ikke helt forstår - det ovenstående kode er ASP, men System.Web.Mail.MailMessage er ASP.NET, og det er ikke det samme. Umiddelbart burde det ikke kunne forenes?
Avatar billede nythjem Nybegynder
14. februar 2006 - 09:40 #11
Hehe.. Skulle lige til at sige det samme. Jeg er helt sikker på at dit webhotel understøtter asp hvis du gør brug af asp.net :)

Og generelt er det knap så godt at bruge asp.net, hvis du ikke på det skarpeste. Eksempelvis er det dårlig syntaks, hvis du laver spegetti kode som det jo er muligt at gøre i asp / php osv.

Men svar her.. :) Og rigtig god dag..
Avatar billede 81morten Nybegynder
14. februar 2006 - 21:50 #12
det er også rigtigt jeg har brugt asp.net i hele koden. grunden til at jeg siger at jeg ikke tror at jmail er installeret er fordi jeg fandt et script der kunne tjekke hvilke komponenter der var installeret på webhottelet og jmail var ikke iblandt og så på grund af det manglende svar på de mails jeg har sendt dem.
Avatar billede nythjem Nybegynder
14. februar 2006 - 22:01 #13
Okay :)

Tak for point Morten :)