Avatar billede fagghunter Nybegynder
02. januar 2006 - 00:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til en svær query!!

Ey!

Jeg har 3 tabeller som har 6,6 og 1 forskellige rows, den ene tabel er "neu_users_levels" den anden er "neu_menu" og den trejde er neu_users. I de 2 første er der 6 rows: "menu, reg, war, sponsors, events, user" som er ens. I de 2 sidste er der 1: "member/access" (hedder access i users, og member i menu).

Jeg vil have at:
Hvis en bruger har "1" i "reg", og hvis menuen er sat til 1 i "reg", så vil jeg have brugeren at kan se et link, men der er 7 rows. En bruger kan godt have 1 i alle, og menuen kan også have 1 i dem alle sammen.

Så hvordan vil MysQl query'en se ud, da jeg vil kun ha at den viser linket en gang, hvis brugeren har 1 i flere, og menuen har 1 i de samme?

Hvis brugeren har 1 i access(neu_users) og menuen(neu_menu) har 1 i member, så skal brugeren kunne se linket?

Tabeller: http://pastebin.com/486528

/fagghunter
Avatar billede fagghunter Nybegynder
02. januar 2006 - 14:20 #1
Tænk ikke på der er 3, jeg kan godt lave en ny row i neu_users_levels der hedder member, så bekymrer jeg ikke om det, eller er jeg på #neutralize(hedder siz derinde) @ quakenet, hvis I vil have en lang forklaring..
Avatar billede fagghunter Nybegynder
02. januar 2006 - 19:30 #2
jeg fandt selv ud af det, det blev til:                 $neu = sizGet("SELECT a1.member, a1.reg, a1.user, a1.menu, a1.war, a1.events, a1.sponsors, a1.user_id, a2.member, a2.reg, a2.user, a2.menu, a2.war, a2.events, a2.sponsors, a2.title AS title, a2.link AS link, a2.alt AS alt FROM neu_users_levels a1, neu_menu_user a2 WHERE a1.user_id = '" . $userdata["user_id"] . "' AND ((a1.menu = '1' AND a2.menu = '1') OR (a1.reg = '1' AND a2.reg = '1') OR (a1.events = '1' AND a2.events = '1') OR (a1.war = '1' AND a2.war = '1') OR (a1.user = '1' AND a2.user = '1') OR (a1.sponsors = '1' AND a2.sponsors = '1') OR (a1.member = '1' AND a2.member = '1')) ORDER BY rowid ASC");

sizGet er en mysql_query funktion