Avatar billede psteiness Nybegynder
01. januar 2006 - 22:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASUS P4C800-E, Primary IDE Master: Not Detected

Min PC med ASUS P4C800-E bundkort, har nu kørt i godt 2 år uden problemer. Men nu kan den ikke starte.

Jeg har to harddiske, og køre ikke RAID.

I Bios står der nu:

Primary IDE Master: Not Detected
Primary IDE Slave: Not Detected

Så der er ikke noget at sige til, at den ikke kan starte, da den pludselig ikke kan finde harddiskene. Men inden jeg begynder at skille den ad, vil jeg lige høre, om der er nogen, der muligvis kender problemet.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. januar 2006 - 23:11 #1
BIOS har åbenbart tabt oplysningerne.....  hr BIOS ikke en setting a la Autodetect IDE Devices? Har du prøvet det.
Avatar billede psteiness Nybegynder
03. januar 2006 - 10:26 #2
Det står den på Default.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. januar 2006 - 16:20 #3
Nyt ud: Load Default Settings og husk Save & Exit BIOS.

Eller nulstil BIOS - clear CMOS - se i manualen hvordan.

Eller en opgradering af BIOS, hvis en sådan findes. Har ikke set efter på bundkortets homepage.
Avatar billede psteiness Nybegynder
03. januar 2006 - 16:39 #4
Jeg har prøvet at loade Default Settings, uden resultat. Men jeg har ikke nulstillet CMOS, det vil jeg lige prøve.
Ang. opdatering af BIOS, jeg opdaterede for ca. 2 år siden, og den har virket upåklagelig lige siden. indtil NU altså...
Avatar billede halifax Nybegynder
03. januar 2006 - 23:29 #5
Det du har prøvet uden resultat tyder ikke godt. En diskcontroler på boardet, der er røget. I værste fald.
Avatar billede psteiness Nybegynder
18. marts 2007 - 14:53 #6
Vi skal have denne her lukket. så send lige et svar halifax
Avatar billede halifax Nybegynder
18. marts 2007 - 18:29 #7
OK, du får et svar her.

Men sig lige først om du fik problemet løst, og hvordan? Var diskcontroleren røget, havde den tabt oplysninger om driveren på bundkortet, eller noget helt andet?
Avatar billede psteiness Nybegynder
18. marts 2007 - 19:19 #8
Jeg tror, at raid controleren er røget, så nu køre jeg uden raid, desværre.
Avatar billede psteiness Nybegynder
18. marts 2007 - 19:22 #9
Og desuden køre den disk jeg har i nu, som Third IDE. Selvom det er den eneste disk jeg har i. ???
Men det virker.