Avatar billede kalsmose Nybegynder
01. januar 2006 - 16:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

login system

jeg mangler et login system til mit program.
brugeren skal indtaste et brugernavn og password, hvis det er rigtigt skal de blive sent videre til hoved.show() hvis forkert får de en alert box
Avatar billede swiatecki Novice
01. januar 2006 - 16:54 #1
Jeg prøver:

På din loginind form har du 2 textboxse og en Commandbutton, dem kalder vi hh.
txtuser
txtpass
cmdgo

så dobbeltklikker du på cmdgo og skriver følgende
        Dim user As String
        Dim pass As String
        user = txtuser.Text
        pass = txtpass.Text
        If user = "bruger" And pass = "password" Then
            hoved.Show()

        Else
            MsgBox("FORKERT LOGIN!", vbOKOnly + vbInformation, "FEJL")

        End If
    End Sub
Avatar billede kalsmose Nybegynder
01. januar 2006 - 17:03 #2
er det muligt at lave flere brugere ?
Avatar billede swiatecki Novice
01. januar 2006 - 17:08 #3
hmm.. så skulle du lave 2 arrays og sammenligne dem... prøver lig at bikse noget sammen ..
Avatar billede swiatecki Novice
01. januar 2006 - 17:27 #4
Nu er det laang tid siden jeg har arbejdet med VB så kan ikke lige overskue dette, men løsningen ville nok være enten en database eller 2 arrays det indehold hhv. brugernavne og passwords, der så blev matchet i en løkke