Avatar billede mik Nybegynder
01. januar 2006 - 16:08 Der er 2 kommentarer

Fødselsdagskalender denne måned + næste og alder

Allerførst godt nytår til alle...

Jeg har en Access database med vores venners navne adresser mm. og deres fødselsdato. Hver måned laver jeg en htlm udskrift med dem der har fødselsdag i den aktuelle måned plus den næste og med hvor gamle de bliver.

Denne proces kunne jeg godt tænke mig at automatiserer og søger derfor hjælp her på eksperten. Jeg har kigget en del spørsmål igennem her, men da jeg ikke er nogen haj til ASP prøver jeg med dette spørgsmål...

SQL koden i databasen ser således ud:

SELECT [Venner-01].Fornavn, [Venner-01].Efternavn, Month([Fødselsdato]) AS Expr1, Day([Fødselsdato]) AS Expr2, [Venner-01].Fødselsdato
FROM Venner INNER JOIN [Venner-01] ON Venner.[Venne-ID] = [Venner-01].[Venne-ID]
WHERE (((Month([Fødselsdato]))=IIf(Month(Now())=12,Month(12),Month(Now())) Or (Month([Fødselsdato]))=IIf(Month(Now())=12,Month(1),(Month(Now())+1))))
ORDER BY Month([Fødselsdato]), Day([Fødselsdato]);

Outputte skal ligene dette:

Fødselsdage i
Januar
04-01-1987 Efternavn, fornavn          18
05-01-1999 Efternavn, fornavn          6
14-01-1992 Efternavn, fornavn          13
17-01-1949 Efternavn, fornavn          56
19-01-1900 Efternavn, fornavn        105
20-01-1964 Efternavn, fornavn          41

December
01-12-1993 Efternavn, fornavn          12
11-12-1965 Efternavn, fornavn          40
13-12-1961 Efternavn, fornavn          44

På forhånd tak for hjælpen....

,
Efternavn, fornavn
Avatar billede jansangill Nybegynder
01. januar 2006 - 16:26 #1
hvad var spørgsmålet? og hvad er det de rikek virker for dig
Avatar billede mik Nybegynder
01. januar 2006 - 18:04 #2
Denne proces kunne jeg godt tænke mig at automatiserer.... At få lavet en asp kode der kan det samme. Beklager hvis det kunne misforståes.