Avatar billede stonejunkie Nybegynder
31. december 2005 - 11:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PHP4 objekter og GET[]

Jeg vil gerne høre om det er muligt at sende objekter mellem sider ved hjælp af GET form eller via et link f.eks. <a href="link?mitObjekt=$obj">send objekt</a>. Jeg har selv prøvet men uden held og føler derfor at jeg skyder i tåge da jeg ikke engang ved om det er muligt. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig evt. med et link til en HowTo eller artikel.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede ranglen Nybegynder
31. december 2005 - 12:19 #1
opskriften
1) serialize objektet, resultatet er en streng
2) urlencode den serializerede streng

ved dekodning
1) urldecode
2) unserialize

men du kan ikke sende uanede mænger data i urlen
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
31. december 2005 - 12:24 #2
Det kan godt være dette er et dumt spørgsmål, men ved serialisering af objektet mener du så at jeg skal dele objektets attributter ud i enkelte variabler? F.eks. <a href="link?id=$obj->id&text=$obj->text&date=$obj->date">send</a>?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2005 - 12:25 #3
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
31. december 2005 - 12:37 #4
Fedt! Tak for hjælpen til jer begge to. Hvordan skal vi gøre med pointene? Vil i begge have point eller skal ranglen have dem alle?

Igen tak for hjælpen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2005 - 12:42 #5
Ingen point til mig, tak.

Regn med en grænse på ca. 2000 tegn i en URL. Nogle browsere kan måske tage mere, men det skal vel virke i alle.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
31. december 2005 - 12:47 #6
Gælder det også hvis man bruger en form med GET metode?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2005 - 12:50 #7
Felter i en form, hvor der bruges method="POST" kan være vilkårligt lange.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
31. december 2005 - 13:12 #8
tak erikjacobsen.

ranglen hvis du smidder et svar så skal du få dine point.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
07. januar 2006 - 17:12 #9
Jeg går ud fra at pointene ikke har interesse så jeg lukker selv.