Avatar billede josto Nybegynder
30. december 2005 - 22:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL 2005 Express connection problen

Hej

Jeg har et problem med en database forbindelse til en SQL server. Forsøger at få DotNetNuke til at virke på følgende opsætning: (på samme server)

Windows 2003 server med alle opdateringer
SQL server 2005 Express
IIS 6.0
.Net 2.0

Har forsøgt at følge mange forskellige opsætninger, men intet virker.

Web.config:

<connectionStrings>
    <!-- Connection String for SQL Server 2005 Express -->
    <add
      name="SiteSqlServer"
      connectionString="Data Source=.\SQLExpress;Database=DotNetNuke;User ID=dotnetnuke;Password=xxxxxxx;"
      providerName="System.Data.SqlClient" />
  </connectionStrings>

<appSettings>
    <!-- Connection String for SQL Server 2005 Express - kept for backwards compatability - legacy modules  -->
      <add key="SiteSqlServer" value="Data Source=.\SQLExpress;Database=DotNetNuke;User ID=dotnetnuke;Password=xxxxxxx;"/>

Følgende fejl fremkommer når jeg forsøger at tilgå siden:

Error Installing DotNetNuke
Current Assembly Version: 04.00.02
ERROR: Could not connect to database specified in connectionString for SqlDataProviderSystem.Data.SqlClient.SqlException: An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified) at
………………………………..

Nogen som har en idé til hvad jeg har glemt?
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 08:31 #1
Uden at vide det med SQL 2005 Express, kan man så vælge at installerer den uden TCP/IP og kun pipes for fejl beskeden lyder lidt sådan??
Avatar billede josto Nybegynder
31. december 2005 - 10:51 #2
Har bl.a. brugt siden http://www.datamasker.com/SSE2005_NetworkCfg.htm med punkterne 1-4. Så jeg mener at have åbnet for de ønskede forbindelser.
Avatar billede josto Nybegynder
31. december 2005 - 15:02 #3
For h....

Min SQL Server 2005 Express har navnet SQL2005Express - hvorfor dette selvfølgelig skal stå i min connectionstring (Data Source=.\SQL2005Express;). Derefter var det blot at sætte sikkerheden til både Windows og SQL logon.

Min installation virker nu.