Avatar billede bernhof Nybegynder
25. april 2001 - 16:07 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Gå 2 sider tilbage, men til opdateret udgave

Jeg vil gerne kunne sende brugeren to sider tilbage (java script:history.go(-2)) - hvilket ikke er noget problem, men problemet er at det skal være en opdateret udgave af siden man sendes til! Hvordan kan dette gøres? (gerne bruge Javascript)
Avatar billede nute Nybegynder
25. april 2001 - 16:10 #1
legg inn disse metatags i <head> seksjonen

<META HTTP-EQUIV=\"Expires\" CONTENT=\"Fri, Jun 12 1981 08:20:00 GMT\">
<META HTTP-EQUIV=\"Pragma\" CONTENT=\"no-cache\">
<META HTTP-EQUIV=\"Cache-Control\" CONTENT=\"no-store\">

/nute
Avatar billede keysersoze Guru
25. april 2001 - 16:18 #2
læg

response.expires = 0

ind i toppen af det dokument du skal tilbage til...
Avatar billede bernhof Nybegynder
25. april 2001 - 17:15 #3
Hvis jeg bruger history.go(-2) med Javascript, synes jeg ikke helt at det virker... Der sker faktisk ikke noget... ?
Avatar billede nute Nybegynder
25. april 2001 - 17:28 #4
har du slettet alle dine temporære filer ?? sånn at du ikke sitter å ser på en \"gammel\" fil ?
Avatar billede bernhof Nybegynder
25. april 2001 - 17:49 #5
Ja... desværre :) Så det kan ikke være det... Det virker heller ikke med response.expires = 0, men jeg vil dog prøve at se om jeg kan få det til at virke alligevel...

Imellemtiden - er der andre muligheder?
Avatar billede sommerfulg Nybegynder
25. april 2001 - 21:15 #6
jeg er med på en lytter - har samme behov.
Avatar billede s_raagaard Nybegynder
25. april 2001 - 23:49 #7
Kan du bruge refresh...

<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"5; URL=http://...........>

eller hvad med at du gemmer din sti i en variabel, og så ligger den i dit link tilbage. Du kan så placere:

<%
Response.Expires = -1
Response.AddHeader \"pragma\", \"no-cache\"
%>

på alle dine .asp sider

/søren
Avatar billede bernhof Nybegynder
27. april 2001 - 20:42 #8
Tak for dit indlæg - desværre kan jeg først teste det på mandag d. 30, så vær tålmodig mht. pointene!! :)

/Mikkel
Avatar billede bernhof Nybegynder
30. april 2001 - 14:05 #9
Pis... Det virker kraftedme ikke... der må sgu være noget galt min browser eller lign... FUCK! - Undskyld - det går mig bare lidt på nerverne at jeg ikke kan finde ud af det :)

Men, tak for hjælpen alligevel... I må dele pointene!

Mvh. Mikkel