Avatar billede leif Seniormester
30. december 2005 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kontrollere input

Hej,

Det er sikkert korrekt at nedenstående kode bare lukker uden at gemme dokumentet, men jeg vil gerne have den til at afbryde at den Gemmer og lukker, men bare returnerer til dokumentet så jeg kan udfylde de manglende ting.

//Kode start
@If(Navn = ""; @Failure("Du skal indtaste et navn"); @Success);
@Command([FileSave]);
@Command([FileCloseWindow])
//Kode end

På forhånd tak.

Fra
Leif
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. december 2005 - 11:54 #1
Du skal bare lægge koden i input validation på det felt du vil validere og fjerne de to sidste linjer.
@If(FeltNavn = ""; @Failure("Du skal indtaste et navn"); @Success);
Koden i input validation afvikles når dokumentet gemmes. Afbryder gem ved @failure og returnerer til det felt der ikke blev korrekt valideret.
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2005 - 12:05 #2
Når jeg har:
@If(Navn = ""; @Failure("Du skal indtaste et navn"); @Success);

På mit felt og:
@Command([FileSave]);
@Command([FileCloseWindow])

På min Save & Close, får jeg første meddelelsen om at jeg skal indtaste et navn, så spørger den om jeg vil gemme med mulighederne, ja, nej eller annuller siger jeg Ja, kommer boksen igen og så kommer jeg tilbage til dokuementet.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. december 2005 - 12:27 #3
Læg flg. på din save & close:
@If (!@IsValid; @Return(0);
        @Do(@Command([FileSave]);@Command([FileCloseWindow])))
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2005 - 12:35 #4
Cool ! Takker ! Har du set mine andre 2 problemstillinger ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. december 2005 - 13:20 #5
Yep. Encrypted har jeg ingen erfaringer med, men det andet kan jeg måske godt komme med et bud på. Til næste år altså ! - Godt nytår.
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2005 - 13:54 #6
mmmtm -> Ja, men godt nytår til dig også.