Avatar billede aproxi Nybegynder
30. december 2005 - 20:35 Der er 7 kommentarer

syntax error

Hejsa... jeg har et problem med et script jeg har.

jeg får følgene fejl meddelelse:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE =' AND =''' at line 1

koden ser sådan her ud:
$raw = mysql_query("SELECT * FROM $this->table_name WHERE $this->table_username='$this->query_username' AND $this->table_password='$this->query_password'") or die(mysql_error());

hvor ligger fejlen? :)

og godt nytår!
Avatar billede jaw Nybegynder
30. december 2005 - 21:36 #1
Prøv:

$raw = mysql_query("SELECT * FROM ".$this->table_name." WHERE ".$this->table_username."='".$this->query_username."' AND ".$this->table_password."='$this->query_password."'") or die(mysql_error());

Og så kan du altid få den udskrevet så du kan se hvad den indeholder ved:
echo ("SELECT * FROM ".$this->table_name." WHERE ".$this->table_username."='".$this->query_username."' AND ".$this->table_password."='$this->query_password."'";
Avatar billede aproxi Nybegynder
30. december 2005 - 22:06 #2
nu får jeg Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING
Avatar billede jaw Nybegynder
30. december 2005 - 22:13 #3
Ja, sådan her:

$raw = mysql_query("SELECT * FROM ".$this->table_name." WHERE ".$this->table_username."='".$this->query_username."' AND ".$this->table_password."='".$this->query_password."'") or die(mysql_error());
Avatar billede aproxi Nybegynder
30. december 2005 - 23:00 #4
det hjælper ikke :(

får stadig You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE ='' AND =''' at line 1
Avatar billede jaw Nybegynder
30. december 2005 - 23:01 #5
Ja, også netop derfor, at jeg smed echo-delen på, for de variabler du bruger har intet indhold !
Avatar billede aproxi Nybegynder
31. december 2005 - 00:03 #6
her er variablerne... følgene kode indeholder dem, sorry

  if ($_GET['login']) {

    include('login.php');

    /* VARS */
    $mysql_database        = "test";            // mysql database
    $mysql_hostname        = "localhost";            // mysql hostname
    $mysql_username        = "test";                // mysql username
    $mysql_password        = "test";                    // mysql password

    $table_name            = "login";                // your login table name (login)
    $table_username        = "username";            // table field w/ usernames
    $table_password        = "password";            // table field w/ passwords

    $query_username     = $_POST['username'];    // query username
    $query_password     = $_POST['password'];    // query password

    $redirect_accepted    = "test.php";        // redirects to this if login is succesful
    $redirect_denied    = "test2.php";            // redirects to this if login has been denied

    /* create class */
    $a = new login($mysql_database,$mysql_hostname,$mysql_username,$mysql_password,$query_username,$query_password,$table_name,$table_username,$table_password,$redirect_accepted,$redirect_denied);

    $a->login_mysql();
    $a->login_check();

    }

og her medfølger min class

class login {

    /* construct */
    function __construct($my_database,$my_host,$my_username,$my_password,$query_username,$query_password,$table_name,$table_username,$table_password,$redirect_accept,$redirect_denied) {

        $this->my_database         = $my_database;
        $this->my_host             = $my_host;
        $this->my_username        = $my_username;
        $this->my_password        = $my_password;

        $this->query_username     = $query_username;
        $this->query_password    = $query_password;

        $this->table_name        = $table_name;
        $this->table_username    = $table_username;
        $this->table_password    = $table_password;

        $this->redirect_accept    = $redirect_accept;
        $this->redirect_denied    = $redirect_denied;
        }

    /* mysql function */
    function login_mysql() {

        mysql_connect($this->my_host,$this->my_username,$this->my_password);
        mysql_select_db($this->my_database);

        }

    /* login function */
    function login_check() {

    $raw = mysql_query("SELECT * FROM ".$this->table_name." WHERE ".$this->table_username."='".$this->query_username."' AND ".$this->table_password."='".$this->query_password."'") or die(mysql_error());
        $check = mysql_fetch_row($raw);

        session_start();

        if ($check[0] != "") {
            $_SESSION['loggedin'] = 1;
            if ($this->redirect_accept) header("Location: $this->redirect_accept");
            }
        else {
            $_SESSION['loggedin'] = 0;
            if ($this->redirect_denied) header("Location: $this->redirect_denied");
            }

Avatar billede jaw Nybegynder
31. december 2005 - 01:01 #7
Umiddelbart kan jeg ikke se nogen fejl, men de er altså tomme... Måske det kan stamme helt tilbage til, at $_POST['password'] er tom?