Avatar billede allanfo Praktikant
30. december 2005 - 18:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søges: program der logger om internetforbindelsen virker.

Jeg sidder med en kabel-internetforbindelse, som har den del downtime, og jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget.

Derfor søger jeg et program, som kan køre i baggrunden, og f.eks. hvert minut pinge en server, og logge resultatet, og eventuelt vise grafisk, hvor meget tid forbindelsen er nede.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
30. december 2005 - 20:30 #1
import java.io.*;
import java.util.*;
import java.net.*;

public class TestConnection {
    public static void main(String[] args) throws Exception {
        File out = new File("Status.log");
        while(true) {
            FileWriter wr = new FileWriter(out, true);
            try {
                URL url = new URL("http://www.enside.com");
                HttpURLConnection connection = (HttpURLConnection)url.openConnection();
                InputStreamReader in = new InputStreamReader(connection.getInputStream());
                while (in.read() != -1);
                wr.write("Forbindelse: " + new Date() + "\n");
                wr.close();
            }
            catch(Exception e) {
                wr.write("Ingen forbindelse: " + new Date() + "\n");
                wr.close();
            }
            Thread.sleep(60000);
        }
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
30. december 2005 - 20:31 #2
Hender html-filen fra http://www.enside.com/ én gang i minuttet og skriver til slutningen af filen "Status.log" om det lykkedes og tidspunktet for forsøget. Det kører indtil du afbryder med Ctrl+c
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
30. december 2005 - 20:35 #3
Sorry, jeg har da vist misforstået spørgsmålet :-O
Troede at det lå i Java-kategorien. Hvis det ikke gav mening kan du bare se bort fra mit svar. Jeg kender desværre ikke et 'rigtigt' program til formålet...
Avatar billede allanfo Praktikant
31. december 2005 - 14:22 #4
Jeg tænkte mere på noget i retning af AnalogX' lille program Netstat Live, som tæller antal bytes gennem internetforbindelsen, men bare med den funktion, at den viser OM der er forbindelse.
Avatar billede allanfo Praktikant
02. februar 2006 - 12:42 #5
Lukkes